خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

چگونه Timeline خود در فیسبوک را مدیریت کنیم؟

چگونه Timeline خود در فیسبوک را مدیریت کنیم؟

حتماً جریان آزمایش مخفی اخیر فیسبوک روی ۷۰۰ هزار کاربر را شنیده‌اید و حتماً از سر و صداها و انتقادات صورت گرفته پیرامون آن در فضای آنلاین نیز با خبرید. واقعیت این است که هیچ‌کس دوست ندارد، پنهانی سوژه آزمایش زاکربرگ باشد. برای این کار لازم است کنترل آنچه در News Feed خود میبینید و نمی بینید را در دست بگیرید.

 
به گزارش «تابناک»، روزی روزگاری فیسبوک و Timeline آن همان گونه که انتظار داشتیم کار می کرد. پس از آنکه آنلاین می شدیم؛ نوشته‌های سایر دوستان را به ترتیب زمانی می دیدیم. این موضوع زمانی تغییر کرد که فیسبوک استراتژی خود را از نمایش All Posts به Top Stories یا Top Posts تغییر داد.
 
البته مدیران این شبکه بر این باورند که این امر به دلیل شمار بسیار بالای دوستان برای برخی از کاربران لازم و ضروری است؛ اما دیگران عقیده دارند این استراتژی انجام آزمایش هایی شبیه به آنچه به تازگی آن را دیدیم، سهولت بخشیده است. 
 
هرچند این آزمایش اخیر تنها روی کاربران انگلیسی زبان صورت گرفته است، واقعیت آن است که کاربران سایر کشورها از جمله ایرانیان نیز از این‌گونه دستکاری ها در امان نخواهند بود و هیچ تضمینی برای این موضوع نیست که یکی از ما قربانی یا سوژه آزمایش‌ها بعدی نباشیم.
 
برای فرار از این گونه آزمایش‌ها البته نیاز به کاربست ترفندهای پیچیده نیست. تنها کافی است کنترل Timeline و News Feed خود را در دست بگیرید.
 برای فرار از سوژه آزمایش شدنف باید از فیلتر شدن نوشته‌ها و پست ها در News Feed و Timeline جلوگیری کنید. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این امر تنظیم Timeline‌ برای نشان داده آخرین نوشته‌ها یا Most Recent به جای پست های منتخب یا Top Stories است. برای این کار، کافی است روی دکمه مربوطه در پنل سمت چپ کلیک کرده و گزینه مذکور را برگزینید.
 
چگونه Timeline خود در فیسبوک را مدیریت کنیم؟
 
در این حالت در Timeline خود آخرین پست های نوشته شده از سوی دوستان را خواهید دید و البته به همراه پیامی که شما را تشویق به بازگشت به حالت قبل می کند.
 
چگونه Timeline خود در فیسبوک را مدیریت کنیم؟
 
متأسفانه هیچ گزینه ای برای تبدیل این حالت به حالت پیش فرض Timeline وجود ندارد و زاکربرگ راهی برای این امر قرار نداده است و چنانچه بار بعد به فیسبوک بازگردید Timeline به حالت Top Stories بازمی گردد؛ اما اگر از یک Bookmark برای دسترسی به فیسبوک استفاده کنید؛ می توانید با استفاده از لینک زیر و گذاردن آن در Bookmark مستقیم به وضعیت Most Recent  در فیسبوک بروید.
 
http://www.facebook.com/?sk=h_chr
 
البته کاربران گوگل کروم یک گزینه بهتر نیز دارند و آن استفاده از افزونه Force Facebook Most Recent  است. همچنین  SocialFixer این اجازه را به کاربران می دهد که این حالت را به حالت پیش‌فرض در فیسبوک تبدیل کنند.
 
Loading...