خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

استراتژی های جدید برای شیوع ویروس کرونا

استراتژی های جدید برای شیوع ویروس کرونا

مارک اسپارت ، متخصص L&D ، درباره اولویت های اصلی تیم های HR در حالی که آنها سعی می کنند به سازمان های خود برای ادامه کار کمک کنند و همه را در شرایط بیماری همه گیری کرونا ایمن نگه دارند ، بحث می کند

از زمان آغاز بحران جهانی بهداشت در سال 2020 ، آکادمی جوش برسین با مدیران منابع انسانی بیش از 160 شرکت در سراسر جهان گفتگو کرده است. ما این رهبران را در چندین گروه کاری "تنظیم مجدد بزرگ" سازماندهی کرده ایم که هر هفته برای بحث در مورد پاسخ های سازمانی ، استراتژی ها و چالش های مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا تشکیل جلسه می دهند.

تمرکز جدیدی بر رفاه کارمندان توسط اکثر رهبران به اشتراک گذاشته شده است - که از طریق همدلی ، حمایت و ارتباط نشان داده می شود. این تأکید جدید ، به طور معمول توسط منابع انسانی هدایت می شود ، بسیاری از مدیران عامل را در نقش "مدیر ارشد همدلی" قرار داده است. رهبران ارشد به طور فعال در جلسات سالن مجازی شهرداری شرکت می کنند ، فیلم هایی از خانه های خود تهیه می کنند و به روزرسانی های مکرر را انجام می دهند - همه اینها برای اطلاع و به روزرسانی کارمندان است.

شرکت ها همچنین در حال ارزیابی مجدد تمام جنبه های رفاه کارمندان هستند. علاوه بر بررسی مزایای موجود ، بسیاری از سازمان ها پیشنهادهای جدیدی برای آمادگی جسمی ، روحی و مالی اضافه کرده اند. علاوه بر این ، ما شاهد تمرکز بیشتر بر زندگی خانوادگی و توسعه ابتکارات بسیاری برای حمایت مستقیم از خانواده کارمندان هستیم. به عنوان مثال می توان به راه اندازی برنامه های تدریس خصوصی برای کودکان ، ایجاد کانال های اجتماعی پیرامون علایق خاص مانند پخت و پز ، میزبانی از شب های فیلم و پشتیبانی ویژه برای کارمندانی که با والدین پیر یا کودکانی که اکنون از خانه تحصیل می کنند پرداخت.

 

 

منابع انسانی چند منظوره:

تیم های منابع انسانی اکنون باید زمینه های تخصصی خود را گسترش دهند ، زیرا آنها باید با سایر زمینه های عملکردی کسب و کار مانند تسهیلات ، فناوری اطلاعات ، حقوقی و مالی بسیار نزدیک تر کار کنند. همچنین بسیاری از تیم های منابع انسانی در حال کشف هستند که دامنه مسئولیت آنها گسترش یافته است و در برخی موارد آنها به نقش های کاملا جدیدی منتقل شده اند. متخصصان منابع انسانی باید در مورد ایمنی محل کار ، بهداشت عمومی و طراحی امکانات یاد بگیرند. آنها باید با مواردی مانند رفت و آمد کارمندان ، سرویس بهداشتی ، توالت و کافه تریا و تعداد بیشماری از مسائل حقوقی ایجاد شده توسط همه گیر روبرو شوند.

"از بسیاری جهات ، بیماری همه گیر ما را وادار می کند که شیوه های عملکردی خود را از بین ببریم و نزدیکتر از گذشته با هم کار کنیم"

در طول همه گیرى ، اکثر سازمان ها به استخدام ، جذب ، آموزش ، مدیریت و ارتقا افراد خود ادامه داده اند. استخدام و پردازنده در حال حاضر به صورت دیجیتالی انجام می شود که اغلب با موفقیت زیادی همراه است. شرکت های جهانی مانند L’Oréal ، Microsoft ، Epic و Atlassian اکنون به طور مرتب از مصاحبه های استخدام ویدئو ، مدیریت کارآموزی از راه دور و انجام پردازش آنلاین استفاده می کنند.

 

چابک انسانی:

مدیران بسیار درگیر هستند که سازمانهایشان با چه سرعتی ابزارهای دیجیتالی را برای کار از راه دور ، استخدام ، پردازش ، همکاری و ارتباطات و همچنین نظرسنجی ها و اعلام حضورها با موفقیت به کار می گیرند. ابزارهایی برای تأیید روزانه ، پاسخ ویروس ، پردازش از راه دور ، همکاری تیمی و اطلاعات در زمان واقعی در چند روز یا چند هفته اجرا شد.

یک مدیر پپسیکو این روش را "خسته کننده" توصیف کرد تا سریعاً مشکلات فوری را حل کند. رهبران دیده اند كه كارمندان می توانند با تمركز با هم كار كنند و به جای ماهها یا حتی سالها ، در روزها یا هفته ها مشكلات را حل كنند. به عنوان مثال Nextdoor فقط در یک آخر هفته با استفاده از سیستم موجود در حال حمل و نقل ، یک پورتال ارتباطی COVID جدید ایجاد کرد.

 

در کنار این چابکی ، شرکت ها اکنون هدف ایجاد نمودارهای سازمانی توزیع شده با کارمندان توانمند را دنبال می کنند و تحت سیاست ها و دستورالعمل های مشترک فعالیت می کنند. به عنوان مثال ، DBS سنگاپور تیم های بحرانی مستقر در کشور را که رهبران چند منظوره را دور هم جمع می کند ، افتتاح کرده است.

 

کار در منزل:

قبل از ماه مارس ، تقریباً نیمی از شرکت هایی که بررسی کردیم اجازه کار در خانه را نمی دهند. امروزه تقریباً هر شرکتی بخشی از نیروی کار خود را دارد که هنوز از راه دور کار می کند. در نتیجه ، سیاست های جدید کار در خانه ایجاد شده و ابزارهای جدید به سرعت اتخاذ شده اند. ما همچنین شاهد انعطاف پذیری بیشتری در ساعات کار هستیم تا به مردم در تعهدات خود دست بزنیم.

البته کار از راه دور مسائل خاص خود را دارد. منابع انسانی و CHRO به دنبال راه هایی برای سهولت کار با حفظ بهره وری بوده اند. بسیاری از شرکت ها "زمان ملاقات بدون جلسه" را کنار می گذارند تا افراد بتوانند تمرکز کنند ، استراحت کنند و به جای اینکه از طریق کنفرانس ویدیویی تمام روز خسته شوند ، دوباره انرژی خود را تأمین کنند.

 

سیاست ها باید مشخص باشد:

یکی از یافته های اصلی گروه های کاری ما ، نیاز به ارتباطات روشن است. به هر حال ، یک سری کامل از پروتکل های جدید محل کار در حال توسعه است ، از زمینه هایی مانند عملیات محل کار ، فناوری محل کار ، ایمنی و رفاه ، ارائه و اجرای خدمات ، تدارکات و فرهنگ. پروتکل های جدیدی برای آزمایش ، شناسایی کارکنان آسیب پذیر وجود دارد.

رهبران شرکت متوجه شده اند که باید برای عدم اطمینان مستمر سازماندهی و مدیریت کنند. برای کمک به کارمندان در تنظیم ، رهبران منابع انسانی باید احساس خوش بینی و شایستگی را حتی در صورت تغییر شرایط ادامه دهند. شرکت ها از مربیان روانشناس استفاده می کنند.

PDAINTERNATIONAL.IR

Loading...