خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

7 راه برای شاد بودن در محل کار _ قسمت دوم

7 راه برای شاد بودن در محل کار _ قسمت دوم
اگر کارتان را دوست داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید هنگامی که در حال کار و فعالیت هستید، لبخند بزنید و کارهای‌تان را یکی‌یکی انجام دهید و در مقابل، اگر حس مثبتی نسبت به شغل‌تان نداشته باشید، حتماً به دنبال پیدا کردن کاری بهتر خواهید بود و هنگام کار حس خیلی خوبی هم نخواهید داشت. اما فرقی ندارد چقدر از کارتان راضی هستید و آن را تا چه حد دوست دارید، زیرا روش‌هایی هست که همه افراد می‌توانند با استفاده از آنها در محل کارشان شادتر باشند:
 
4 ـ مسئولیت پیشرفت‌هایتان را بپذیرید
 فراموش نکنید تنها کسی که مسئول پیشرفت کاری شماست، خودتان هستید. اگر مهارت‌های بیشتری ​بیاموزید، تلاش بیشتری داشته باشید و در موقعیت خاصی باقی نمانید، مطمئن باشید می‌توانید از نظر موقعیت شغلی هم پیشرفت کنید و به همین دلیل باید به جای فکر کردن به روش‌های دیگر فقط روی خودتان پس‌انداز کنید.
 
5 ـ تعهدات‌تان را نادیده نگیرید
انجام ندادن کاری که باید توسط شما انجام می‌شده یا نفرستادن آنچه ​ باید به مکانی خاص ارسال می‌کردید، یکی از مهم‌ترین عوامل برای از بین بردن شادی و حس مثبت در محیط کار است. پس یادتان باشد تمام کارهایی را که قرار است انجام دهید ـ چه کاری کوچک و مختصر باشد و چه پروژه‌ای بزرگ و گسترده ـ‌ بموقع به پایان برسانید.
 
6 ـ ویژگی‌های مثبت کارتان را پیدا کنید
یک بار از خودتان بپرسید چه چیزی در کار و حرفه‌تان وجود دارد که آن را دوست دارید؟ مسلما هر فردی می‌تواند حداقل یک ویژگی مثبت در کارش پیدا کند که آن را دوست داشته باشد. به‌عنوان نمونه می‌توان فاصله کوتاه محل کار تا خانه، محیط دلباز و زیبای کار،‌ حقوق و مزایای خوب، کسب تجربه‌های ارزشمند یا داشتن همکارانی مهربان و دلسوز را از جمله این ویژگی‌های مثبت به شمار آورد.
 
7 ـ حداقل یک بار در طول روز از محل کارتان خارج شوید و اگر ممکن است، کمی قدم بزنید
نباید فکر کنید بیرون رفتن از محل کار باعث می‌شود کارها باقی بماند بلکه نور خورشید و فعالیت جسمی، تمرکز شما را افزایش خواهد داد و علاوه بر این، احساس بهتری هم به شما خواهد بخشید.
 

یادتان باشد بیشتر روزهای عمرمان را در حال کار و فعالیت سپری می‌کنیم. پس به جای ناراحتی و اضطراب، خوب است روزها و دقایق کاری‌ را شادتر و با انرژی بیشتر سپری کنیم.

Loading...