خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

برتری مطلق PDA بر سایر ارزیاب های موجود

تنها ابزار کامل در حوزه منابع انسانی در زمینه سنجش فردی ، گروهی ، برنامه توسعه فردی ، مصاحبه ، ارایه متغییرهای شایستگی ، رتبه بندی ، تفسیر صوتی ، کدگذاری مشاغل مورد نیاز شما ، پنل کاربری اختصاصی و ..

 

 اولين ابزارهاي توليد شده در زمينه سنجش منابع انساني بسیار ساده بودند. از اولين کاربردهاي آن ابزارها ، ميتوان به سهم آنها در ارتباط با توجه به کميت و کيفيت دريافت اطلاعات نشان داد و اين فرايند بسيار آهسته و ساده بود و به لحاظ زمانی نیز حدود 2 ساعت از لحظه اي که فرد تکميل فرم را به پايان مي رساند تا زماني که تحليلگر قادر به توليد نتايج باشد،حداقل زمان لازم بود.

در ابتدا مارستون براي حل اين مشکلات روش سنجشي را پيشنهاد داد  که با گذشت زمان با افزوده شدن موارد تکمیلی زمينه شکل گيري PDA رایجاد شد و به نوعي کمبودهاي اوليه جبران گردید.

در بخش های زیر قادر به مقایسه سنجش PDA با آزمون های MBTI و DISC خواهید بود.

 

 

 

 

برخي از اطلاعات کليدي که در مدل DISC وجود ندارد عبارتند از:

  1.  محور شدت :که ميزان شدت هر يک از تمايلات فرد
  2. را اندازه گيري مي کند.
  3. مشخصه شدت :که به سنجش اين امر مي پردازد که تا چه حد شيوه رفتاري شما با صحت اندازه گيري شده است. همچنين بيانگر ميزان انعطاف/ سرسختي فرد است.
  4. سطح انرژي فرد را نشان مي دهد و به شناسايي سطح استرس و انگيزه فرد کمک مي کند.
  5. شاخص سازگاري: به اندازه گيري سطح هماهنگي و کيفيت اطلاعات مي پردازد.
  6. محور خويشتن داري: به اندازه گيري توانايي فرد در کنترل هجوم احساسات و منطق پرداخته و در ارتباط با "هوش هيجاني"مي باشد و محور پنجم در PDA را تشکل داده که بنابراين اين محور کليدي در سایر آزمونهاوجود نداشته و سایر آزمونها در نهایت 4 محور را بررسی می نمایند.

 

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    Loading...