Loading...

 

 

" تمامی کالاها و خدمات اين فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم  از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت های اين سايت تابع  قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است."

 

روش سنجش PDA (کليک کنيد)

 

 

سبد خرید شما

سبد خرید شما خالی است

تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در سال 2017

مقاله ای کامل از بازاریابی نوین در سال 2017 مورد نیاز تمام کسب و کارها

تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در سال 2017

امروزه قدرت کانال ها و رسانه های دیجیتالی به حدی رسیده است که مردم اطلاعات مربوط به زندگی روزمره و حتی خرید خود را از این طریق دنبال می کنند. افراد در هر زمان و هر مکان می توانند از طریق دستگاه های همراه هوشمند خود، به سرعت به حجم زیادی از اطلاعات منتشر شده بر روی رسانه های دیجیتال دست یابند. یکی از هدف های اصلی کاربران فضای دیجیتال، جستجو برای یافتن منبعی جهت انجام خرید یا درخواست خدمات است. نیاز به کسب اطلاعات از جانب مشتریان بسیار زیاد است به طوری که آن ها پیش و حتی پس از انجام خرید خود نیز به دنبال جمع آوری اطلاعات هستند. بنابراین مشتریان انتظار دارند ارتباط میان آن ها و ارائه کنندگان محصولات یا خدمات بطور مداوم امکان پذیر باشد. نکته حائز اهمیت در این میان، افزایش تمایلات مشتریان برای کسب اطلاعات پیش از خرید است. تحقیقات نشان می دهد در آینده بیش از 70 درصد تحقیقات و مطالعات مشتریان، قبل از حضور در محل خرید و یا درخواست خدمات انجام خواهد گرفت. چنین وضعیتی می تواند یه فرصت برای صاحبان کسب و کار باشد چرا که می توانند از طریق در اختیار گذاشتن اطلاعات لازم به مشتریان، آن ها را در تصمیم گیری خرید کمک کنند و روی تصمیم نهایی آن ها برای خرید تاثیر بگذارند. حضور مناسب و حساب شده در فضای بازاریابی دیجیتال توسط یک مدیر سبب جذب مشتریان بالقوه بیشتری برای وی و کسب و کارش خواهد شد. از طرف مقابل در صورت عدم شرکت و یا نداشتن برنامه ریزی مناسب برای حضور در فضای دیجیتال، قطعا عرصه را برای رقیبان خود باز خواهند گذاشت. دنیای بازار امروز دنیای بازی در فضای دیجیتال است. خریداران بالقوه خواهان کسب اطلاعات در هر زمان و هر مکان و از طریق کانال های مختلف هستند. به یقین می توان گفت ارسال ایمیل، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و یا پخش آگهی های تلویزیونی کافی نیستند. کلید موفقیت بازاریابی امروز همزیستی با مشتریان است و چنین امری جز با ارائه اطلاعات از طریق تمامی کانال های دیجیتال امکانپذیر نخواهد بود.

عناصر تشکیل دهنده بازاریابی دیجیتال

در یک برنامه بازاریابی دیجیتال عناصر مختلفی نقش بازی می کنند. برخی از این عناصر همان کانال های دیجیتال و برخی دیگر تکنیک ها و روش های اجرای برنامه ها هستند. ارتباط تنگاتنگی میان هر یک از این عناصر وجود دارد و یک بازاریاب حرفه ای باید از ترکیب مناسب آن ها برای گسترش کسب و کار استفاده نماید. در ادامه لیستی از عناصر تشکیل دهنده یک استراتژی دیجیتال آورده شده است:

  • محتوای با کیفیت
  • برنامه نویسی
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • شبکه های اجتماعی
  • محتوای ویدئویی
  • گرافیک
  • کمپین های برنامه ریزی شده
  • اپلیکیشن های موبایل
  • بهینه سازی سایت
  • لینک ها و بک لینک ها
  • کلیدواژه ها

تکنیک های برتر بازاریابی و تبلیغات در سال 2017

تکنیک اول – گرایش بیشتر به بازاریابی محتوا 

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بازاریابی محتوا دارای فرآیندی است که موجب جذب بیشتر مشتری، بدست آوردن مخاطب و افزایش تعامل با مشتری می شود. تحقیقات نشان می دهد که حدود 40 درصد از کسب و کارها به سمت استفاده از رویکرد استراتژیک بازاریابی محتوا آمده اند و این گرایش در سال 2017 همچنان ادامه خواهد داشت. در سال 2017 رقابت در بازاریابی محتوا افزایش می یابد و کسب و کارها برای بازگشت سرمایه (ROI) خود، هزینه هایی را برای پیاده سازی این تکنیک، تقبل خواهند کرد.

تکنیک دوم – داده های بزرگ 

با ورود به عصر اطلاعات و ارتباطات، استفاده از داده ها و اطلاعات به عنوان سرمایه های اصلی هر کسب و کاری آغاز شده است. امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، جمع آوری اطلاعات و داده ها بسیار سخت شده است. هر لحظه داده های زیادی از تعاملات افراد در شبکه های اجتماعی، کلیک کردن های افراد، جستجوی افراد در اینترنت، دیدن ویدئو ها، کار کردن افراد با برنامه های تلفن همراه و… به وجود می آید. ذخیره سازی، مدیریت، به اشتراک گذاری، تجزیه و تحلیل این داده ها قطعا دشوار خواهد بود. داده های بزرگ (Big Data) مجموعه از تکنیک ها و تاکتیک هایی است برای مجموعه داده های حجیم که بزرگ، متنوع، با ساختار پیچیده هستند و با دشواری هایی برای ذخیره سازی، تحلیل و تصویرسازی (نمایش)، پردازش های بیشتر یا نتایج رو به رو هستند. در سال 2017 بیشتر از سال های قبل از تکنیک داده های بزرگ استفاده می شود. برنامه های کاربردی بازاریابی با داده های بزرگ بایستی بینش و درک عمیقی از مشتریان داشته باشند و بتوانند از این داده ها برای جذب مشتری و افزایش فروش بهره ببرند.

تکنیک سوم – بازاریابی موبایلی

امروزه، استفاده از دستگاه های موبایل هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند به شدت فراگیر شده است و مردم برای اکثر کارها و تمایلات خود از آن ها استفاده می کنند تا بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را به دست آورند. امروزه به قدری کاربران موبایل های هوشمند زیاد شده اند که بازاریابی موبایلی صرفا یک گزینه بازاریابی محسوب نمی شود بلکه جز موارد ضروری برای موفق شدن و سر پا ماندن هر کسب و کاری به حساب می آید. سال 2017 سال موبایل های هوشمند است. خریداران و مشتریان امروزی علاقه مند هستند تا همه چیز را روی گوشی های هوشمند خود ببینند و همه کارهایشان را از طریق گوشی های هوشمند انجام دهند. بنابراین بازاریابان در طراحی اپلیکیشن های موبایل باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و ارتباط خوب و سازنده ای با کاربران موبایل برقرار کنند. تعداد کاربران تلفن همراه که از اینترنت استفاده می کنند در سال 2017 به شدت رو به افزایش است و این موضوع، طراحی سایت واکنشگرا (ریسپانسیو) را نیز به یک ضرورت تبدیل کرده است.

تکنیک چهارم – بازاریابی شبکه های اجتماعی

با افزایش تعداد کاربران اینترنت، غول‌های شبکه اجتماعی تمایل دارند، مردم، بیشتر وقت خود را در سایت آن‌ها بگذرانند. سال ۲۰۱۷ سال تکامل است و برندها و صاحبان کسب وکار نیازمند این هستند که از طریق شبکه‌های اجتماعی بزرگ دیده شوند. اعتماد سازی در فضای شبکه های اجتماعی می تواند برگ برنده ای برای برندها باشد و برندها باید روی این موضوع تمرکز ویژه ای داشته باشند. همچنین، تعداد کاربران اپلیکیشن‌های پیام‌رسان از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی نیز بیشتر است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ شاهد سرمایه‌گذاری‌های کلان برندها روی اپلیکیشن‌های پیام رسان باشیم.

تکنیک پنجم – بهبود تجربه وب سایت و بهینه سازی نرخ تبدیل

در دنیای وب امروز، رقابت به شدت حساس شده و همه چیز حول موتورهای جستجو می‌گردد. در چند سال اخیر، الگوریتم‌های موتورهای جستجو دستخوش تغییر و تحولات اساسی شده است و در تشخیص صحیح لینک‌های مخرب و اسپم بهتر عمل می کنند. در سال 2017 از برند ها انتظار می رود تا به منظور بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، استراتژی های خود را به روز کنند و بدین ترتیب کسب و کار خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. آمار ها نشان می دهد بیش از پنجاه درصد گشت و گذار های کاربران در محیط اینترنت، از طریق گوشی های هوشمند و تبلت ها صورت می گیرد. به همین دلیل در سال 2017، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا یک وب سایت، به یکی از مهم ترین ترفند های سئو سایت تبدیل شده است. سرعت باز شدن یک وب سایت از طریق مرورگرهای موبایل بسیار حائز اهمیت است. در سال 2017 انتظار می‌رود تا ترفندهای سئو مرتبط با طراحی ریسپانسیو، گسترش یابند و مرورگرهای موبایل با سرعت بالاتری، وب سایت ها را باز کنند.

وب سایت ها در سال 2017 بیشتر به سمت پلتفرم های کاربرپسند یا یوزر فرندلی رفته اند؛ به طوری که کاربران مدت زمان بیشتری را به منظور خواندن محتوا در سایت به سر می برند. امروزه استفاده از پس زمینه های ویدئویی برای صفحه اول وب سایت، بسیار محبوب شده است. همچنین امروزه کم تر از گذشته شاهد استفاده از تصاویر آماده هستیم و وب سایت ها خلاقیت بیشتری به کار گرفته اند تا تصاویر جدید و جذاب را خلق نمایند.

تکنیک ششم – اپلیکیشن های بازاریابی با اینترنت اشیا

اینترنت اشیا یکی از مهم ترین دستاوردهای تکنولوژی در چند سال اخیر است. انتظار می رود تا سال 2020 حدود 75 میلیارد دستگاه از طریق اینترنت به یکدیگر متصل شوند؛ به عبارتی دستگاه های زیادی روی کره زمین قادر به صحبت کردن با یکدیگر خواهند بود. تکنولوژی آیبیکن از تکنولوژی های روز دنیا برای تبلیغات هدفمند هست که می توان از آن برای اتصال اشیا به تلفن های همراه هوشمند مشتریان استفاده کرد. در سال 2017 کسب و کار ها با شتاب بیشتری به سمت استفاده از تکنولوژی آیبیکن آمده اند.

تکنیک هفتم – بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو 

سئو شامل تکنیک‌هایی است که کمک می کند تا افرادی که به دنبال محصول یا خدمت خاصی هستند، آن را از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل راحت تر پیدا کنند. قرار گرفتن وب سایت در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت وب سایت هدایت شود. در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد هرچه بیشتر تکنیک های سئو هستیم به طوری که بزرگان صنعت وب هم اهمیت بیشتری برای آن قائل شده اند و کسب و کارها باید تمرکز ویژه روی سئوی وب سایت خود داشته باشند.

بازاریابی دیجیتال و تعامل بیشتر با مشتری

روند بازاریابی دیجیتال به سمت درگیر کردن مشتریان با محیط اطراف شان به وسیله آیبیکن، وای فای و دیگر تکنولوژی های روز در حرکت است. در دنیای امروز، رسانه های دیجیتال در حال تکامل هستند، استفاده از اینترنت در سراسر جهان گسترش پیدا کرده است و مشتریان بینش بیشتری بر روی یک محصول، قبل از ورود به فروشگاه و خرید آن محصول دارند. لحظه به لحظه، اطلاعات به صورت دیجیتال بین دستگاه های مختلف، سیستم عامل های مختلف و شبکه های اجتماعی مختلف در حال جابه جایی است.

تغییر به سمت ترجیحات مشتری

دستگاه های تلفن همراه، نقش پر رنگی را در درگیر ساختن مشتریان با یک برند، قبل از تصمیم گیری خرید دارند. اکثر فروشندگان، امروزه در حال مطالعه ترجیحات مشتری برای افزایش میزان موفقیت کمپین های بازاریابی آنلاین خود هستند و با محتوای مناسب، سعی در غنی سازی تجربه مشتریان خود دارند. خرده فروشان در حال حاضر تلاش می کنند تا از هر فرصتی برای تعامل بیشتر با مشتریان شان استفاده کنند.

 کیفیت داده های مجاورتی

داده ها و محتوای تولید شده نباید یکسان باشد. باید چشم انداز عمیقی از رفتار هر انسان به دست آورد و بر اساس آن محتوا تولید کرد. برگ برنده هر کسب و کاری تولید محتوای شخصی سازی شده است. محتوا باید بر اساس نیازها, علاقه و سلیقه مشتری تهیه شود. ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل رفتار خرید هر مشتری وجود دارد که می توان از آن ها برای نوشتن محتوای موثر بهره گرفت.

ایجاد امنیت مجاورتی

پروژه های بازاریابی مجاورتی در مکان های مختلف به کار گرفته می شوند؛ مانند فرودگاه ها، بانک ها، فروشگاه ها، موزه ها و… . بالاتر بردن امنیت و ایجاد حس اعتماد در میان مشتریان جز نکات لازم و ضروری برای پیاده سازی موفق کمپین های تبلیغاتی مجاورتی می باشد. به دلیل بالا بودن تعداد دزدی های داده های الکترونیکی، مشتریان اغلب نگران امنیت داده های خود هستند و از تبادل اطلاعات گریزان هستند. در نتیجه صاحبان کسب و کار باید توجه جدی به این مساله داشته باشند و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت و ایجاد اعتماد در مشتریان به کار گیرند.

هدف گیری مجدد مشتریان 

هدف گذاری مجدد، یکی از تکنیک های در حال ظهور است که، به منظور بهبود کسب و کار و افزایش فروش، مورد توجه خرده فروشان سراسر جهان قرار گرفته است. به وسیله تکنولوژی آیبیکن می توان داده ها و اطلاعات خوبی از مشتریان به دست آورد. از این پایگاه داده می توان بر اساس رفتار خرید های پیشین مشتریان، برای هدف گذاری مجدد آن ها استفاده کرد.



نظرات