خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

جهان در عصر اینترنت

جهان در عصر اینترنت

 اینترنت، طرز فکر ما را تغییر داده و انقلابی در چگونگی انجام کسب و کارهای مختلف ایجاد کرده است. شاید بتوان گفت اینترنت مهم‌ترین پیشرفت تکنولوژیکی واحد در تاریخ بشریت بوده است. از اوایل دهه 90 میلادی، اینترنت امکان برقراری ارتباط فوری با دیگران در سراسر جهان را فراهم کرده است. این مساله توسعه شبکه های اجتماعی را موجب شده و به تغییر جهانی که در آن زندگی می کنیم، کمک کرده است. همچنین، با ظهور موبایل های هوشمند راحت‌تر از هر زمان دیگر قادر هستیم تا در حال حرکت نیز از اینترنت استفاده کنیم.

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، فناوری اینترنت از قدمتی طولانی برخوردار نیست و بسیاری از ما سیستم دایل آپ را به یاد داریم که برقراری ارتباط آن زمانبر بوده و توانایی انتقال داده های کم حجم را ارائه می کرد. امروزه، با افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت می توانیم از آن برای دانلود و آپلود هر چیزی شامل کتاب، موسیقی و فیلم های باکیفیت بالا تا داده های پیچیده و انجام فعالیت های دیگر مانند بازی های آنلاین استفاده کنیم. در حال حاضر، ما قادر هستیم تا از خانه خود با فردی ساکن در قاره ای دیگر ارتباط برقرار کرده و یا بازی های چند نفره آنلاین را تجربه کنیم.

در دنیای امروز حتی دیگر برای دسترسی به اینترنت نیازمند کابل و سیم نیز نبوده و از طریق امواج وای فای در یک فروشگاه، رستوران، داخل خودرو و یا هر جای دیگری اتصال به اینترنت امکان پذیر است.

اینترنت و کسب و کار

تعداد شرکت های نوپا به طور قابل توجهی طی چند سال گذشته افزایش یافته و این روند همچنان ادامه دارد. امروزه، مردم از اعتماد به نفس و ابزارهای لازم برای آغاز کسب و کار شخصی خود برخوردار هستند و یکی از محرک های اولیه در این زمینه توسعه و گسترش اینترنت بوده است. در حقیقت، دوران "دات کام" که شاهد نبرد غول های فناوری بود را پشت سر گذاشته و کسب و کارها می توانند فعالیت خود را از یک گاراژ شروع کنند. این در شرایطی است که پتانسیل تبدیل شدن آنها به کسب و کاری میلیون و یا حتی میلیارد دلاری همانند گوگل وجود دارد.

اگرچه شکست هایی نیز وجود داشته اند اما در پس تمامی داستان های بزرگ انقلابی آرام در جریان بوده است. فناوری اینترنت امکان رشد برون‌سپاری را فراهم کرده است. این مساله نه تنها به رشد کسب و کارهای جدید کمک می کند بلکه دسترسی به سطح بالای تخصص مناسب و مقرون به صرفه تقریبا برای همه فراهم شده است.

امروزه، فعالیت های بسیاری قابلت اجرایی شدن بدون در اختیار داشتن اینترنت را ندارند. بدون حضور آنلاین، ممکن است شرکتی که محصولاتی با کیفیت را عرضه می کند ناشناخته باقی مانده و حتی پس از مدتی با شکست کامل مواجه شود. انجام فعالیت های صادرات و واردات بدون استفاده از اینترنت غیر ممکن به نظر می رسند. بخش اعظم تجارت در اینترنت صورت می گیرد و با تداوم انقلاب موبایل های هوشمند می توانید در حال حرکت نیز معاملات تجاری پر سود خود را انجام دهید.

مرحله بعدی

در حال حاضر وارد دنیای واقعیت افزوده شده و به عنوان مثال می توانیم موبایل هوشمند خود را به سوی یک محصول نگه داشته و بلافاصله اطلاعات بیشتری را درباره آن کسب کنیم. گوگل عینک هوشمند خود را معرفی کرده و از این طریق هنگام پیاده روی و حضور در مکان های مختلف می توانید در لحظه اطلاعات مختلفی را در تعامل با محیط اطراف خود کسب کنید.

اتصال گسترده‌تر و سرعت های بالاتر به معنای کاهش هرچه بیشتر موانع و مرزها خواهد بود و این چیزی است که در قلب فلسفی خالقان نت بوده است. البته این شرایط نگرانی هایی را نیز به همراه دارد؛ آیا دولت ها به کنترل و تصمیم گیری درباره این که به چه چیزهایی دسترسی داشته و نداشته باشیم، اقدام می کنند؟ آیا اینترنت به شکاف بیشتر بین ثروتمندان و فقرا منجر شده و یا به ما شیوه زندگی بهتر را آموزش می دهد؟

بی تردید، اینترنت به گسترش و نفوذ خود ادامه خواهد داد و اثر آن بر زندگی روزانه ما انکارناپذیر است. این اثر برای اکثر جمعیت جهان سودمند و ارزشمند ارزیابی می شود.

Loading...