خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

بر شانه بزرگان: مایکل جردن

بر شانه بزرگان: مایکل جردن

مایکل جردن (متولد ۱۷ فوریه ۱۹۶۳) از مشاهیر بسکتبال آمریکا به حساب می‌آید. او یک کارآفرین و مالک اصلی تیم بسکتبال شارلوت بابکتس است. در بخش سرگذشت وی در وب‌سایت اتحادیه ملی بسکتبال یا ان‌بی‌ای آمده است: «مایکل جردن بهترین بسکتبالیست در تمامی ادوار به شمار می‌آید.» جردن در محبوب کردن ان‌بی‌ای در سرتاسر جهان در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ نقشی اساسی داشت. وی تمامی دوران حرفه‌ایش را، در تیم‌های شیکاگو بولز و واشینگتن ویزاردز سپری نمود.

مایکل جردن پنج بار جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای و شش بار جایزه باارزش‌ترین بازیکن مرحله حذفی بیل راسل ان‌بی‌ای را کسب کرده است. در سال ۱۹۹۹، او از سوی ESPN به عنوان بزرگ‌ترین ورزشکار آمریکای شمالی در قرن بیستم نام‌گذاری شد و در فهرست ورزشکاران قرن آسوشیتدپرس وی در جایگاه دوم پس از بیب روث قرار گرفت. در سال ۲۰۰۹ نام وی در تالار مشاهیر بسکتبال ثبت گردید.

مایکل جردن همچنین در معرفی محصولات نیز فعالیت داشته است. وی در موفقیت کفش‌های ورزشی Air Jordan شرکت نایک نقش زیادی داشته است که در سال ۱۹۸۵ معرفی گردید و تا به امروز هم محبوب باقی مانده است. جردن در سال ۱۹۹۶ نیز در فیلم Space Jam در نقش خودش بازی نمود.

در ژوئن ۲۰۱۰، جردن از سوی مجله فوربز در رتبه بیستم قدرتمندترین افراد مشهور دنیا قرار گرفت که بین ژوئن سال ۲۰۰۹ تا ژوئن سال ۲۰۱۰، ۵۵ میلیون دلار درآمد داشته است. بنا بر مقاله فوربز، برند جردن ۱ میلیارد دلار فروش نصیب شرکت نایک می‌کند.

Loading...