خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

Notification های اندروید آینده را از هم اکنون ببینید!

Notification های اندروید آینده را از هم اکنون ببینید!
چندی پیش، اندروید آینده یا‌‌ همان «Android «L‌ از سوی گوگل معرفی شد و نسخه Beta آن در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه دهندگان گوگل قرار گرفته است. یکی از جذاب‌ترین تغییرات در اندروید نسخه آتی تغییر خلاقانه در سیستم Notification‌هاست؛ اما برای داشتن این سیستم جدید نیاز نیست گوشی هوشمند Nexus بخرید و منتظر «Android «L‌ باشید. این App این سیستم را از هم اکنون به گوشی شما می‌آورد.

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه گوگل با معرفی «Android «L‌ ‌نسخه آتی اندروید و تغییرات اساسی و خلاقانه‌ای که در آن صورت داده، ‌همه کاربران را از هم اکنون چشم انتظار رسیدن این نسخه به مرحله نهایی و انتشار آن کرده است؛ اما متأسفانه باید گفت برای داشتن این اندروید در آینده، یا باید گوشی Nexus داشت و یا اقدام به خرید گوشی‌هایی کرد که این نسخه ‌روی آن‌ها نصب خواهد شد!

اما خوشبختانه برنامه‌نویسان خلاق در همین اطراف، در بسیاری ‌موارد کار را برای کاربران دیگر ساده می‌سازند و این دقیقا‌‌ همان جایی که است که مزیت‌های داشتن یک گروه فعال از برنامه نویسان ثالث در یک پلتفرم، خود را نشان می‌دهد.

این برنامه‌نویسان اکنون اقدام به طراحی نرم افزاری با نام Heads-up notifications کرده‌اند که سیستم جدید گوگل برای Notification‌های «Android «L‌ ‌را پیاده‌سازی کرده و در گوشی‌های هوشمند اندرویدی اعمال می‌کند. حال با این App می‌توانید سیستم جدید را از هم اکنون به گوشی هوشمند خود بیاورید.


یکی از ویژگی‌های سیستم جدید Notification‌ها در اندروید نسخه آینده این است که این سیستم کاملا تعاملی است و در واقع کاربر می‌تواند با Notification‌ها در هر کجا حتی در داخل برنامه‌ها، تعامل برقرار کند.

این ویژگی به خوبی در Heads-up پیاده‌سازی شده است. پس از نصب این App لازم است آن را اجرا و فعال کنید و بدون نیاز به هیچ گونه تأیید در‌خواست دسترسی، این نرم افزار کار خود را آغاز می‌کند. بسته به اینکه Notification رسیده به گوشی شما از چه نوعی باشد ـ پیام، تماس از دست رفته و مانند آن ـ می‌توانید به راه‌های گوناگون با آن تعامل داشته باشید.

برای نمونه، می‌توانید بدون خارج شدن از سایر App‌ها پیام یا ایمیل را بخوانید و پاسخ دهید یا فایلی را که دانلود کرده‌اید، اجرا کنید.

Notification های اندروید آینده را از هم اکنون ببینید!

در حالت معمول Notification‌ها در این App بر روی Lock Screen و در زمانی که گوشی شما قفل است، قابل دسترسی نیستند. برای فعال کردن این قابلیت باید از داخل App ‌روی دکمه More بزنید و وارد تنظیمات برنامه شوید. در اینجا همچنین می‌توانید با ورود به بخش App Filter، Notification‌هایی که می‌خواهید دریافت کنید را نیز انتخاب نمایید و از میان فهرستی از App‌های نصب شده بر روی گوشی، Notification‌های برخی از این App‌ها را به حالت Mute یا خاموش درآورید.

Notification های اندروید آینده را از هم اکنون ببینید!


این App همچنین به شما این امکان را می‌دهد که Notification‌ها را اولویت‌بندی کنید. می‌توانید Notification‌های حساس و اساسی را تعیین کنید، می‌توانید تعیین کنید که آیا پیام‌های مهم نظیر ایمیل و پیام‌های کوتاه را دریافت کنید و همچنین امکان انتخاب نمایش Notification‌های عادی نیز برای شما فراهم است.

این سه گونه از Notification‌ها به شکل پیش فرض فعال هستند و شما می‌توانید دو گونه دیگر را نیز به آن‌ها بیفزایید: non-important و contextual.

Notification های اندروید آینده را از هم اکنون ببینید!

البته این App در دریافت و کار با Notification ها در Lock Screen کمی مشکل دارد. اما سایر موارد‌ کامل و بی هیچ کاستی‌ عمل می‌کنند و یک پیاده سازی خوب از سیستم آینده اندروید در حوزه Notification ها تلقی می‌شود.

حتی می‌توان گفت با اعمال شخصی‌سازی قابل توجه از جمله توان انتخاب App ها برای نمایش Notification ها و سایر موارد شخصی سازی، این App از یک تقلید و بازنمایی ساده از سیستم آینده پا را فراتر گذاشته است.

Loading...