خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

مایکروسافت هم به جمع پیشگوهای جام جهانی پیوست!

مایکروسافت هم به جمع پیشگوهای جام جهانی پیوست!
از جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی و پیشگویی‌های حیرت‌انگیز Paul هشت پای آلمانی درباره نتایج بازی‌های این جام، اکنون نوبت آن رسیده ‌که مایکروسافت نیز گام در راه پیشگویی‌های جام جهانی بگذارد. البته مایکروسافت این موضوع را نیز به روش خاص خود انجام می‌دهد؛ روشی که Cortana منشی مجازی معروف این شرکت‌ در آن نقش اصلی را بازی می‌کند.

به گزارش «تابناک»، نکته حیرت‌انگیز ماجرا از آنجایی آغاز می‌شود که بدانیم Cortana منشی مجازی شوخ‌طبع و معروف مایکروسافت ـ که اکنون در Windows Phone غوغایی به ‌پا کرده است، تا کنون توانسته نتایج چهار بازی جام جهانی را به درستی پیش‌بینی کند: بازی‌های برزیل، کلمبیا، هلند و کاستاریکا!

مایکروسافت به تازگی ‌امکان و قابلیت پیش بینی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ را به مجموعه هنرهای Cortana و البته موتور جستجوی Bing افزوده ‌است. این قابلیت در راستا و ادامه مجموعه به‌روزرسانی‌هایی است که مایکروسافت هر دو هفته یک بار برای بهبود عملکرد و افزایش دامنه اطلاعات Cortana در خصوص این منشی مجازی صورت می‌دهد.

بر پایه پیش‌بینی‌های Cortana امروز هم فرانسه و آلمان به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت و پیش از این نیز صعود چهار تیم پیش گفته از سوی Cortana پیشگویی شده بود؛ اما Cortana بر چه اساسی پیشگویی می‌کند؟

این منشی مجازی از موتور پیش‌بینی Bing بهره می‌برد که تا پیش از این از سوی مایکروسافت در پیش‌بینی برخی مسابقات، از جمله American Idol مورد استفاده قرار گرفته است.

مایکروسافت از الگوهایی خاص برای ارزیابی و بررسی تیم‌های حاضر در جام جهانی بر مبنای شمار برد و باخت و میزان خستگی بازیکنان، زمان برگزاری بازی، وضعیت آب و هوایی، شرایط و امتیازات میزبانی و سایر عوامل دیگر استفاده می‌کند. سپس با ‌این داده‌ها نتیجه بازی‌ها را ‌پیش‌بینی کرده و احتمال برد یا باخت هر تیم را برآورد کرده ‌اعلام می‌‌نماید.

کاربران می‌توانند با جستجوی عبارت World Cup Predictions با استفاده از Cortana و موتور جستجوی Bing پیش‌بینی‌‌های مایکروسافت درباره نتایج آتی بازی‌های جام جهانی را ببینند. برای شروع خوب است‌ بدانید آخرین پیش‌بینی مایکروسافت از بازی‌های این جام این است که بلژیک با حذف ایالات متحده، راهی مرحله بعد خواهد شد!

Loading...