Loading...

 

 

" تمامی کالاها و خدمات اين فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم  از مراجع مربوطه می باشند و فعاليت های اين سايت تابع  قوانين و مقررات جمهوری اسلامی ايران است."

 

روش سنجش PDA (کليک کنيد)

 

 

سبد خرید شما

سبد خرید شما خالی است

چرا وقتی استرس داریم پرخوری می کنیم؟

چرا وقتی استرس داریم پرخوری می کنیم؟

هر كسی كه در پیتزا یا بستنی دنبال آرامش می گردد می داند که غذا می تواند آرامش بخش باشد. اما کارشناسان نمی دانند چرا زمانی که استرس داریم مجذوب غذاهای شیرین و چرب می شویم؟ یا اینکه غذاها چگونه بر احساسات ما تاثیر می گذارند؟ مطمئنا مزه غذا تاثیر گذار بوده و خاطرات خوبی که در زمان خوردن تنقلات برای ما رقم خورده اند، نقش مهمی در این امر دارند. اما این تنها بخشی از داستان است.

طبق یک مطالعه جدید هورمون های معده ما با مغز ما مستقیما مرتبط هستند والبته مستقل از هر احساسی هستند که ما در مورد غذای ویژه ای داریم. اما محققان می گویند معده ممکن است با آزاد کردن هورمون ها روی مغز تاثیر گذارد.

زمانیکه استرس تابدین حد در زندگی کنونی زیاد شده است آرام گرفتن انسان ها بدون نیاز به خوردن کمی سخت است. اما آموزش مردم برای چگونگی برخورد با احساساتشان بهترین راه ممکن برای رو آوردن به خوردن غذا در هنگام ناراحتی است. باید آموزش هایی صورت گیرد که به مردم یاد دهد چگونه با احساساتشان درست برخورد کنند نه اینکه موقع ناراحتی و غم به خوردن روی آورند. بدین ترتیب می توان از افزایش چاقی در بین مردم جلوگیری کرد.

روش دیگری که پیشنهاد می شود این است که مثلا اگر فرد با خوردن شکلات آرام میشود او از خوردن شکلات کاملا منع نشود بلکه به او اجازه داده شود تکه ای شکلات بخورد و بدون داشتن عذاب وجدان این کار را انجام دهد البته دقت شود که در خوردن آن زیاده روی نشود و بعدا حتما آن را جبران نموده و غذای کمتری میل فرماید.



نظرات

    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)