خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

رازهای موفقیت PIXAR، غول انیمیشن‌سازی دنیا

رازهای موفقیت PIXAR، غول انیمیشن‌سازی دنیا

پیکسار یکی از مطرح‌‌‌‌ ترین شرکت های تولید انیمیشن در دنیا است که موفقیت بزرگ خود را مدیون همکاری با دیزنی و مدیریت کارآمد است.
بازار خبر: در 28 سالی که شرکت پیکسار تأسیس شده است این استودیو انیمیشن سازی با تنها 14 فیلم توانسته 27 جایزه اسکار و 8 میلیارد دلار درآمد داشته باشد . یعنی چیزی حدود 500 میلیون دلار برای هر فیلم .

چطور یک شرکت می تواند به چنین موفقیتی دست یابد؟
رئیس کمپانی پیکسار ادوارد کتهال داستان این شرکت و مطالب جالبی در مورد پیشینه و نحوه کار ‌آن را در مصاحبه ای بیان کرده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

- ساختمان اصلی شرکت ساختمان استیو جابز نام دارد
این ساختمان به دلیل طراحی خاص استیو جابز برای همکاری بیشتر کارکنان و محیط باز آن اینگونه نام گذاری شده است.

- انیماتورها می‌توانند تا هر مقداری که می خواهند تغییر دکوراسیون دهند
انیماتورها برای تغییر دکوراسیون چیزی بیشتر از نصب پوسترهای مختلف انجام می دهند. بسیاری از آنها از لوسترهای مینیاتوری با جلوه های واقعی و یک دیوار بزرگ برای نقاشی و ایجاد هر گونه طرح برای ایجاد دکوراسیون محیط کار خود استفاده می کنند.

- یک متخصص ارگونومی هر هفته به شرکت می‌آید
یک متخصص ارگونومی هر هفته برای تنظیم موقعیت و محل کار انیماتورها و جلوگیری از خستگی و استرس در هنگام ساعات طولانی کار با سیستم های کامپیوتری به طور منظم به شرکت می آید.

- پیکسار از ابتدا شرکت انیمیشن سازی نبود
پیکسار کار خود را با فروش سخت افزارهای کامپیوتری و سپس نرم افزارها و بعدها تولید انیمیشن های کوتاه و تبلیغات آغاز کرد. بزرگترین محصول پیکسار یک کامپیوتر پردازش تصویر پیشرفته با برنامه های جانبی بود. اما هرگز فروش موفقی نداشت. به همین دلیل مسئولین شرکت تصمیم گرفتند از همان دستگاه برای ساخت انیمیشن های کوتاه استفاده کنند تا قابلیت های آن را نشان دهند. برای تأمین هزینه ها پیکسار وارد ساخت تبلیغات تلویزیونی شد در نهایت طی قراردادی سه ساله با دیزنی فعالیت انیمیشن خود را به صورت جدی آغاز کرد و با ساخت داستان اسباب بازی ها در سال 1995 همه چیز تغییر کرد.

- پیکسار قبل از آنکه مستقل باشد بخشی از شرکت لوکاس فیلم بود
در سال 1979 جورج لوکاس کتهال را مسئول بخش جلوه های ویژه کامپیوتری شرکت خود کرد.

- پیکسار به لطف استیو جابز مستقل شد
در سال 1986 استیو جابز بخش گرافیک کامپیوتری شرکت لوکاس فیلم را خرید و آن را به یک شرکت مستقل تبدیل کرد.

- ساخت فیلم های انیمیشنی در پیکسار سال ها به طول می انجامد
ساخت فیلم های انیمیشنی کاری بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و توجه به جزئیات فراوان در ساخت به دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. تکمیل کار و روند پیشرفت مرحله به مرحله ساخت ممکن است سالها طول بکشد. برای مثال ساخت انیمیشن شرکت هیولاها 4 سال طول کشید.

- استیو جابز قصد داشت پیکسار را به مایکروسافت بفروشد
استیو جابز به دلیل ضررهای مالی زیاد قصد داشت پیکسار را به مایکروسافت بفروشد اما باهمکاری دیزنی و ساخت داستان اسباب بازی ها ورق برگشت.
با هر بار موفقیت فیلم های پیکسار مسئولین شرکت حقوق کارکنان را شخصا و حضوری می پردازند.

Loading...