خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

زادگاه حضرت ابراهیم (ع) جهانی می‌شود

زادگاه حضرت ابراهیم (ع) جهانی می‌شود

زادگاه حضرت ابراهیم (ع) در عراق در اجلاس آتی یونسکو جهانی می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که از سال‌ها قبل شهر تاریخی «اور» که از آن به‌عنوان زادگاه حضرت ابراهیم (ع) نام برده می‌شود به یک مقصد گردشگری تبدیل شده، دولت عراق از قصد خود برای ثبت این شهر در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو خبر داد.

 

به گزارش هریتیج‌کی، این شهر تاریخی در جنوب عراق که قدمت آن در حدود 8 هزار سال تخمین زده شده، در سال‌های دور پایتخت مردم تمدن سومر بوده و تا پیش از حمله‌ی اسکندر مقدونی، یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهر‌های جهان باستان بوده است.

 

اور هم‌چنین در کنار مسیر قبلی رود فرات (یکی از دو رود اصلی کشور عراق و منطقه‌ی بین‌النهرین) قرار دارد. به همین دلیل، برخی باستان‌شناسان و محققان این شهر را محل پیدایش شهر‌نشینی می‌دانند، البته در سال‌های گذشته بازدید از اور برای باستان‌شناسان و محققان ممنوع بود و تنها کشیش‌های ارتش آمریکا با اسکورت نظامی اجازه داشتند، از این شهر بویژه زیگورات مشهور آن که شهرت جهانی دارد دیدن کنند.

 

در حال حاضر عراق تنها دارای سه میراث جهانی ثبت شده در فهرست یونسکو است که دو مورد آن در فهرست میراث جهانی در خطر یونسکو قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود در اجلاس آتی سالانه یونسکو که چند ماه دیگر در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود از فهرست میراث جهانی در خطر خارج شده و تعداد میراث جهانی عراق نیز به رقم چهار برسد.

Loading...