خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

ابزاری فوق‌العاده برای آزمایش و بهبود لهجه انگلیسی

ابزاری فوق‌العاده برای آزمایش و بهبود لهجه انگلیسی

بسیاری از کاربران که در حال فراگیری زبان انگلیسی هستند، برای بهبود لهجه و نحوه تلفظ خود از ابزارهای متعددی بهره می‌برند. گوش دادن به موسیقی و فیلم از جمله این روش‌هاست؛ اما شما را در اینجا با ابزاری آشنا می‌سازیم که به روشی فوق‌العاده، نخست به آزمایش و سپس به بهبود لهجه و تلفظ زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.به گزارش «تابناک» سخن گفتن به زبان انگلیسی با لهجه بومی و یا به اصطلاح Native یکی از اهدافی است که بسیاری از زبان‌آموزان آن را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به آن تلاش فراوانی دارند. بخش مهمی از مهارت Speaking در هر زبانی آشنایی و تسلط به لهجه Native است و البته این امری دشوار.‌

از همین روی است که اکنون نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای آموزش زبان انگلیسی به هر ترتیب این موضوع را مد نظر دارند و سعی در به‌کارگیری روش‌هایی برای برجسته کردن این مورد در نرم‌افزارهای خود دارند. برخی از آن‌ها با قرض گرفتن موتور تشخیص گفتار مایکروسافت و برخی به انواع دیگر از جمله دست به دامان فیلم‌ها شدن. بهای این نرم افزار‌ها البته زیاد است.

اما اکنون گوگل پروژه جدیدی را آغاز کرده ‌که به همه کاربران و زبان آموزان کمک می‌کند به بهبود لهجه زبان انگلیسی خود بپردازند. پروژه جدید گوگل با نام Spell Up در اصل یک بازی تحت وب است که به شما کمک می‌کند ‌با ‌استفاده از صدای خود، بهبود لهجه، مهارت Speaking و دایره لغات خود بپردازید.

 


برای استفاده از این ابزار، نخست به صفحه وب‌سایت آن بروید و با کلیک ‌روی صفحه به آدرس مربوطه برای دانلود App منتقل ‌شوید. پس از نصب App، ابزار کار خود را آغاز می‌کند.

این ابزار با استفاده از موتور تشخیص صدای و استنتاج گفتار گوگل، به بهبود تلفظ و لهجه کاربران می‌پردازد. در نتیجه باید با مرورگر کروم از آن استفاده کنید. روند بازی این گونه است که ‌سطوح متفاوتی دارد و در آن کاربر باید با شناسایی لغات و تلفظ درست آن‌ها برج‌هایی از کلمات بسازد. برای ساختن طبقات لازم است تا کاربر کلمه‌‌ موتور تشخیص صدا و گفتاری که بیان می‌کند، شناسایی و عینا تکرار کند.

Spell Up کاربر را مجبور می‌کند ‌با صدای بلند با سیستم صحبت کرده و کلمه مشخصی را تلفظ نماید؛ اما به همین بسنده نمی‌کند، این ابزار با تلفظ لغات آغاز می‌شود و همچنان در مهارت‌ها و بخش‌های زبان انگلیسی به جلو می‌رود. بخش‌هایی نظیر جمله‌سازی، اصطلاحات و کلمات خاص و تشخیص واژه‌ها در جمله. هر مرحله سنگین‌تر و سخت‌تر از مرحله قبل و با بلند‌تر شدن برج، روند بازی نیز سخت‌تر می‌شود. جالب آنکه کاربران می‌توانند اقدام به بدست آوردن سکه و جایزه برای سرعت بخشیدن به اوج‌گیری برج کنند.

طراحی پروژه Spell Up آن گونه که گوگل می‌گوید، با همراهی طراحان بازی و مدرسان زبان انگلیسی صورت گرفته تا همزمان با بحث آموزشی جنبه سرگرمی نیز در آن لحاظ شده باشد. این پروژه از فن‌آوری‌های زیر بهره برده است:

API‌های Web speech و Test to speech، Dictionary API، CSS۳ و Canvas، Vibration API، Google Translate API، موتور Google App، Google+ API و حافظه Cloud گوگل.

Loading...