خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

پنج تاكتيك برتر بازاريابي چريكي كدامند؟

پنج تاكتيك برتر بازاريابي چريكي كدامند؟

ام‌بی‌ای‌نیوز: برداشت متفاوت از مفهوم بازاريابي مي‌تواند به قلب مشتري شما نفوذ كرده يا به عنوان اقدامي عجيب و شگفت‌انگيز شرايطي غير عادي را به وجود آورد. در زير به پنج تاكتيك برتر بازاريابي چريكي براي جلب توجه در محل‌هاي جديد اشاره شده است:

ترفند شيرين
فيلم "شب تاريك" كريستوفر نولان با استفاده از چند عدد كيك تبليغ شد. اين ترفندهاي شيرين به طور تصادفي به نشاني‌هاي مختلف ارسال شده و شماره تلفن ثبت شده بر روي آن فرد را به انجام يك معامله خاص هدايت مي‌كرد. در ادامه يك آدرس اينترنتي محرمانه اطلاعاتي را درباره فيلم در اختيار او مي‌گذاشت. كل اين فرايند يك سال و نيم قبل از اكران واقعي سر و صداي فراواني را ميان مردم به پا كرد.

پيش نمايش سريع
يك گروه موسيقي الكترونيكي زيرزميني به نام "Boards of Canada" با طرفداراني بي‌شمار اخيرا براي هر يك از هواداران خود يك كد نامفهوم فرستاده و در كنار آن دستورالعمل‌هايي براي تبديل آن به يك آدرس اينترنتي ارائه داده است. با فعال شدن كد، به كاربر يك پيش نمايش سريع از يك آگهي تبليغاتي آنلاين جهت تبليغ جديدترين آلبوم گروه به نام "Tomorrow’s Harvest" نشان داده خواهد شد.
اين تبليغ ويديويي چيزي شبيه به باز شدن يك آلبوم را به تصوير كشيده و كليپ‌هايي از برخي ویدیوهاي ترانه‌ها را نمايش مي‌دهد. براي يك پايگاه طرفداران متعهد با هيچ اطلاع قبلي، اين آگهي تبليغاتي نگاهي اجمالي و جذاب به كل اين شاهكارهاي هنري انداخته و تبادل نظر درباره آن در اينترنت پيش سفارش هزاران نسخه از آن را در پي داشته است.

رويداد اجتماعي
تبليغات هرگز نبايد به طور مستقيم مخاطب را هدف قرار دهد. گاهي اوقات، حمايت مالي از يك رويداد اجتماعي يا حتي برگزاري جشني ساليانه شايد راهي عالي براي ربودن دل‌ها و ذهن‌هاي افراد به شمار رود. ردبول اين كار را به عالي‌ترين شكل انجام داده و هر سال رقابت‌هاي مرد پرنده را در انگلستان برگزار مي‌كند.
اين مسابقه به نوبه خود بسيار جذاب بوده مدعيان قهرماني ماه‌ها وقت خود را صرف كسب آمادگي براي شركت در آن مي‌كنند. از آن جا كه اين مسابقات در شهرهاي مختلف انگلستان برگزار مي‌گردد، ضمن تبلور حس مشاركت اجتماعي در تك تك اعضاي جامعه، نام و آوازه ردبول در همه جاي كشور طنين‌انداز خواهد شد. به علاوه، هدف از برگزاري اين مسابقه ساخت يك ماشين پرنده در ارتباط با شعار ردبول است.

بيلبورد
از ساختمان شركت خود به عنوان يك بيلبورد استفاده كنيد. بازي با نور يا نصب يك نمايشگر برجسته راهي عالي براي جلب توجه به حساب مي‌آيد. يك كار انيميشني به‌خصوص بر روي يك از ديوارهاي ساختمان عابران را به سوي خود جذب خواهد كرد. شما همچنين مي‌توانيد از يك نمايشگر براي لانچ يك محصول جديد يا اشاره به آمار و ارقام جذاب شركت خود استفاده كنيد.

تبليغات جذاب در فضاي بيرون
اخيرا در خيابان كيف پلاستيكي كوچكي مشاهده شده كه از يك شاخه درخت آويزان بوده است. درون آن يك كارت ويزيت ساده با شعاري جذاب و يك آدرس اينترنتي وجود داشت. در اين سايت امكان راه‌اندازي يك كسب و كار محلي فراهم شده و كاملا مناسب محيطي بود كه كارت را در آن قرار داده بودند. اين سايت آموزشي راه‌هاي توسعه كسب و كار در جامعه را توضيح مي‌داد.
انجام كاري شبيه به اين ساده به نظر مي‌رسد. فقط كافي است كه يك بسته كارت خريده و نيم ساعت وقت صرف قرار دادن كيف‌هاي كوچك خود در نقاط مشخصي از شهر كنيد.

Loading...