خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

6 راهکار برای اينکه مهارت های كاري تان را افزایش دهيد

6 راهکار برای اينکه مهارت های كاري تان را افزایش دهيد
در این مقاله شما مطالبی را در خصوص افزایش مهارت ها خواهید خواند. کسانی که درآمد زیادی دارند مهارت های زیادی را در خود پرورش دادند تحقیقات نشان داده مهارت زیاد باعث افزایش حقوق کارمندان هم میشود. دانش حرفه ای و اعتماد به نفس از نشانه های یک تجارت موفق است. تجارتی که سازماندهی شده و کارآمد باشد و از انگیزه کاری هم برخوردار باشد پیشرفت خواهد کرد.
 
1 - در ابتدا باید خونسردي و آرامش را در خودتان تقویت کنید
آرامش به شما اجازه ی فکر کردن میدهد. اگر میخواهید در کارتان موفق باشید باید آرامش داشته باشید. ویژگی های اخلاقی پیچیده اغلب منجر به برخورد در محیط کاری میشود. باید بتوانید روحیه کاری بالایی داشته باشید.

2 - مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید
اولین چیزی که در برخورد با مشتری و ارباب رجوع به چشم می آید برخورد شماست. باید حرفه ای عمل کنید ارتباط کلامی خوب داشته باشید. اهل مذاکره باشید سعی کنید افراد را متقاعد کنید در واقع شما باید برای فروش یک محصول یا حتی بستن یک قرار داد کاری فن بیان خوبی داشته باشید. همچنین مهارت های ارتباطی تان از طریق نوشتار را افزایش دهید آنچه که مینویسید باید متقاعد کننده و جذاب باشد در عین خلاصه نویسی باید نوشته شما طوری باشد که در اکثر اوقات پاسخ داده شود.
 
3 - مهارت های کامپیوتری تان را افزایش دهید
شما باید حداقل ویندوز، اکسل و پاورپوینت را مسلط باشید. مثلا طرز کار  Outlook را بدانید و بتوانید ایمیل چک کنید. نرم افزار لوتوس بسیار پر کاربرد است این نرم افزار را فراموش نکنید. نرم افزار اکسس نیز بسیار مهم و قابل استفاده است.
 
4 - مهارت های مربوط به اینترنت را در خود تقویت کنید
شما باید بتوانید در فضای اینترنت تحقیقات و جست و جو انجام دهید. برای انجام بسیاری از کارها نیاز به دانش اینترنت دارید. مثل تجارت الکترونیک، بازاریابی، جست وجو . این مهارت ها بسیار ارزشمند و مورد توجه خیلی از کارفرمایان است.
 
5 - آفیس تکنولوژی را فراموش نکنید
در جوامع امروزی فن آوری های پیشرفته نیاز است تا درک خوبی از فن آوری جدید بوجود بیاید. برای پیشرفت اول باید یاد بگیریم که چطور از فن آوری های جدید استفاده کنیم. شما باید طرز کار با دستگاه فکس یا فتوکپی را بدانید یا حتی باید بدانید که مثلا اگر گوشی مدیر عامل تان ایراد پیدا کرد چطور باید این ایراد را برطرف کنید.
 
6 - شما باید بتوانید روزانه ایمیل مدیر عامل را البته با کسب اجازه از وی چک کنید، امور بانکی اش را انجام دهید، جلسات و ملاقات هایش را تنظیم کنید، حتی ساعت و دقیقه ی انجام همه ی امور را بدانید اینها مهارت هایی است که باید داشته باشید. سازماندهی و هماهنگی امور در شرکت بسیار مهم و قابل توجه است.
 

شما باید قادر باشید حتی بودجه شرکت را مدیریت کنید. تحقیقات اینترنتی، آماده کردن صورت جلسه ها، ارسال مکاتبات، گزارشها، خبرنامه ها تمام اینها مهارت های شماست. به روز رسانی وب سایت، تایپ صحیح نامه ها، حفظ تجهیزات دفتر و... نکات ظریفی است که به حرفه ای شدنتان می افزاید.

Loading...