خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

جلسات محرمانه آقای جابز _ قسمت اول

جلسات محرمانه آقای جابز _ قسمت اول


از مرگ استیو جابز بیش از دو سال می‏گذرد؛ اما راز و رمزهای پیرامون این اسطوره جهان تکنولوژی و تجارت هر از چندی رسانه‏ها و افکار عمومی را به خود مشغول می‏کند. تجارت معظمی که جابز حدود ۴۰ سال قبل در گاراژ خانه‏اش پایه گذاشت حتی بعد از مرگش هم همچنان مسیر موفق خود را ادامه داده است. یکی از مهم‌ترین پرسش‏هایی که پیرامون مدیرعامل سابق اپل وجود دارد دلایل موفقیت او در میان انبوهی از رقبای ریز و درشت قدرتمند است.

 هر چند بسیاری استیو جابز را با همان مدل سخنرانی‏های مشهورش می‏شناسند، اما شیوه‏های مدیریتی و تکنیک‏های استراتژیکی که جابز در داخل شرکت اپل به اجرا می‏گذاشت و منجر به چنین رشد و موفقیتی شد، هنوز محل علاقه بسیاری است. ایمیلی که هفته قبل از استیو جابز به اریک اشمیت مدیرعامل گوگل نوشته شده بود و ایمیلی که به تازگی و بر اساس حکم دادگاه در اختیار افکار عمومی قرار گرفته دو نمونه از اسنادی هستند که حالا شخصیت مدیریتی استیو جابز را بیشتر به ما می‌شناساند.
یک ایمیل محرمانه 
در اکتبر ۲۰۱۰ استیو جابز ایمیلی به فیل شیلر (از مدیران ارشد اپل) فرستاد. عنوان ایمیل این بود:
«Top 100 - A.»
محتوای این ایمیل درباره جلسه محرمانه‏ای است که به «صد نفر برتر» Top 100 معروف است و قرار بوده در اوایل سال ۲۰۱۱ برگزار شود. 
اما جلسات Top 100 یکی از مرموزترین ویژگی‏های اپل است. در سال ۲۰۱۱ آدام لشینسکی مقاله‏ای در مجله فورچون درباره این جلسات و چگونگی برگزاری آنها نوشت و در آن توضیح داد که این جلسات چگونه برگزار می‌شود. این مطلب به این شرح است: در اپل گروه کوچکی هستند که می‏توانند مرتبا با استیو جابز ملاقات کنند. این گروه Top 100 نامیده می‏شوند. در ابتدای هر سال جابز ترتیب یک گردهمایی سه روزه را برای این گروه می‏دهد. جلسات محرمانه بوده و حتی مکان آن هم فاش نمی‌شود.
از تمام اعضا خواسته می‌شود در مورد این جلسات به هیچ‌کس از جمله همکارانشان چیزی نگویند و حتی این جلسات را در تقویم کاری خود قرار ندهند. شرکت‌کنندگان در جلسات حق ندارند با خودروی خودشان به این جلسات بیایند. آنها با یک اتوبوس از مقر اپل در کاپرتینوی کالیفرنیا خارج می‏شوند و به جایی شبیه sumptuous Chaminade در سانتاکروز کالیفرنیا می‏روند که یک مکان تفریحی و استراحت است. استیو جابز تاکید دارد که این مکان‌ها باید غذای خوب داشته باشند و زمین گلف نداشته باشند. اپل همچنین اتاق‏های این جلسات را از وسایل الکترونیکی پاکسازی می‌کند تا امکان شنود احتمالی و جاسوسی از آنها توسط رقبا به حداقل برسد.
ادامه دارد..
Loading...