خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

7 راه برای شاد بودن در محل کار _ قسمت اول

7 راه برای شاد بودن در محل کار _ قسمت اول

 

اگر کارتان را دوست داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید هنگامی که در حال کار و فعالیت هستید، لبخند بزنید و کارهای‌تان را یکی‌یکی انجام دهید و در مقابل، اگر حس مثبتی نسبت به شغل‌تان نداشته باشید، حتماً به دنبال پیدا کردن کاری بهتر خواهید بود و هنگام کار حس خیلی خوبی هم نخواهید داشت. اما فرقی ندارد چقدر از کارتان راضی هستید و آن را تا چه حد دوست دارید، زیرا روش‌هایی هست که همه افراد می‌توانند با استفاده از آنها در محل کارشان شادتر باشند:
1 ـ صبح زودتر از خواب بیدار شوید
شاید فکر کنید زودتر بیدار شدن از خواب هیچ اهمیتی ندارد و بیشتر یک شوخی است اما این موضوع واقعیت دارد. بنابراین اگر بتوانید صبح کمی زودتر بیدار شوید، زمان بیشتری هم برای خودتان خواهید داشت و در نتیجه قبل از این‌که به محل کار بروید و درگیر وظایف اداری شوید، می‌توانید به کارهای خودتان رسیدگی کنید. علاوه بر این، با چنین کاری ترافیک صبحگاهی هم کمتر شما را اذیت خواهد کرد. شاید لازم باشد چند روز این کار را تمرین کنید تا بتوانید کمی زودتر بلند شوید اما مطمئن باشید بیدار بودن در ساعاتی که خانه خلوت و آرام است، لذتی فوق‌العاده خواهد داشت. در این دقیقه‌ها می‌توانید از طلوع آفتاب لذت ببرید، کتابی زیبا بخوانید، یک فنجان چای یا قهوه بنوشید، برای پیاده‌روی صبحگاهی بروید یا با همسرتان پیش از شروع روز کاری کمی صحبت کنید.
 
2 ـ سخت‌ترین کارتان را اول از همه انجام دهید
 وقتی برنامه کاری‌تان مشخص شد، قبل از هر چیز سخت‌ترین کاری را که دارید یا کاری را که نگرانش هستید، انجام دهید تا از برنامه‌تان خارج شود. در حقیقت، همین که بدانید کاری وجود دارد که باید انجام شود ولی شما نمی‌خواهید آن را تمام کنید، عاملی است که باعث خستگی و کاهش انرژی‌تان می‌شود. زمانی که این کار قبل از بقیه کارها انجام شود، دیگر موضوعی برای نگرانی و فکر کردن هم ندارید و در نتیجه احساس بهتری خواهید داشت.
 
3 ـ موضوعات منفی را رها کنید
براساس نتایج تحقیقات​ مشخص شده کسانی که زندگی غمگینی را تجربه می‌کنند بیش از دیگران در اتفاقات منفی زندگی‌شان غرق می‌شوند و در آن لحظات باقی می‌مانند. بنابراین فکر کردن بیش از حد به اتفاقات ناخوشایند و زندگی کردن همراه با موضوعات منفی و ناراحت‌کننده عامل مهمی است که موجب خستگی ذهنی و تقویت احساس ناراحتی می‌شود. بنابراین خوب است از انسان‌های منفی‌نگر، شایعات بی‌اساس، تجربه‌های ناخوشایند و گفت‌وگوهای منفی در محیط کارتان دوری کنید.
 
ادامه دارد..
Loading...