خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

چطور سلامت قلب را در بحران اقتصادی حفظ کنيم؟

چطور سلامت قلب را در بحران اقتصادی حفظ کنيم؟

بحران اقتصادی باعث می‌شود که افراد احساس استرس کنند، کم غذا بخورند، و به فکر دخل و خرج‌شان بیفتند.

بحران اقتصادی آمریکا هم اثراتش را بر روی سلامت قلب آشکار کرده است.

کارول واتسون استادیار بیماری‌های قلب در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس می‌گوید: "ما با افزایش بیمارانی روبه‌رو شده‌ایم که دچار تپش قلب،‌ اضطراب و استرس هستند."

او می‌افزاید: "بیشتر بیماری‌های قلبی را می‌توان پیشگیری کرد. برای همین است که مهم است سبک زندگی سالمی را دنبال کرد تا عوامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی- عروقی را کنترل کرد."
 
متخصصان قلب دانشگاه UCLA این نکات را برای سلامت قلبی کودکان و بزرگسالان در زمانه بحران اقتصادی پیشنهاد می‌کنند:

بهتر بخورید، بیشتر ورزش کنید
یک رژیم غذایی سالم از جمله پنج وعده میوه و سبزی را در هر روز مصرف کنید. با پختن غذاهای تازه و ساده در خانه،‌ به جای پرخوری در رستوران‌ها و فست‌‌فودفروشی‌ها می‌توانید هم پول و هم سلامتی‌تان را حفظ کنید. داشتن یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی خوب- حتی اگر تنها 30 دقیقه پیاده‌روی در اطراف خانه‌تان باشد- ‌به پیشگیری از چاقی- عامل خطرساز برای حمله قلبی، نارسایی قلبی و دیابت- کمک می‌کند.
 
از مراقبت‌های بهداشتی‌تان دریغ نکنید
نرفتن به نزد دکتر، به خصوص هنگامی دارای علائم هستید،‌ یا نخریدن داروها یا نصف کردن قرص‌ها برای کاهش هزینه‌های بهداشتی‌تان،‌ در درازمدت به سلامتی شما آسیب می‌رساند. چک‌آپ‌های منظم خود را ادامه دهید.
 
سیگارتان را ترک کنید و از دود سیگار محیطی پرهیز کنید
سیگار کشیدن یک عادت پرخرج است و به شدت خطر مشکلات قلبی- عروقی شما را افزایش می‌دهد.
 
میزان کلسترول خون‌تان را در حد سالم نگهدارید
کلسترول خون‌تان را اندازه بگیرید و با دکترتان درباره بهترین راه برای پایین نگهداشتن کلسترول بد (LDL) و بالا نگهداشتن کلسترول خوب (HDL) مشورت کنید.
 
فشارخون‌تان را چک کنید
فشارخون بالا را "قاتل خاموش" نامیده‌اند،‌ زیرا نشانه‌های هشداردهنده اندکی دارد. امروزه درمان‌های موثر متعددی برای درمان فشار خون بالا وجود دارد. اگر فشار خون شما طبیعی است، با یک سبک زندگی سالم آن را طبیعی نگهدارید.
Loading...