خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

تقویت هوش و حافظه براساس ماه تولد

تقویت هوش و حافظه براساس ماه تولد
امروزه افراد بی شماری از كاهش هوش و حافظه رنج می برند و از این كه مطالب را فراموش می كنند و به یاد نمی آورند یا آدرس هایی را كه رفته اند به یاد نمی آورند در عذاب هستند و البته اغلب افراد دلیل این فراموشی ها را نمی دانند.
در اینجا ما براساس خصوصیات ماه تولد شما به این دلایل اشاره كرده و راهكارهایی را پیش پای شما می گذاریم تا در جهت افزایش هوش و حافظه از آنها استفاده ببرید.

مردادی ها، آذری ها و خردادی ها
پایبندی به برنامه ریزی

مردادی ها و آذری ها و خردادی ها حد وسط ندارند یا به طور عجیبی بی توجه و آشفته هستند یا به طور دقیقی منظم و مرتب. آن دسته از متولدین این ماه ها كه درگیر گیجی و آشفتگی می شوند و به نظر می آید كه سر رشته یك زندگی عادی از دست شان بیرون آمده معمولاً دچار حواس پرتی، از دست دادن حافظه و ضعف در تمركز و محاسبه می شوند. به طور مثال ممكن است هر روز یك كار جدید را امتحان كنند ولی در انجام درست آن توانایی ذهنی لازم را نداشته باشند. متولدین این ماه ها توجه كنند در بین ماه های سال باهوش ترین افراد محسوب می شوند و برای اثبات آن نیازی به انجام كارهای دشوار و محیرالعقول ندارند. تنها كافی است ذهن خود را روی كاری كه از آن لذت می برند متمركز كرده و با یك برنامه ریزی بلند مدت و مقید كردن خود به انجام یك به یك مراحل این برنامه ریزی توانایی از دست رفته خود را بازیابند. با این عمل ذهن به هم ریخته آنها دوباره سامان یافته و هوش و استعداد ذاتی آنها بروز پیدا خواهد كرد.

اردیبهشتی ها، دی ماهی ها و آبانی ها
رژیم غذایی برای حافظه

متولدین اردیبهشت، دی و آبان از فعالیت های بدنی بسیار لذت می برند، آنها تا جایی كه توان دارند انرژی شان را صرف كار می كنند و گاهی پیش می آید كه خیلی به تغذیه خود توجه نمی كنند. برای حفظ تعادل در زندگی باید همان قدر كه از جسم خود بهره برداری می كنیم به نیازهای آن نیز پاسخ دهیم چرا كه فرسودگی جسم می تواند روی عملكرد مغز شما تاثیر گذاشته و فعالیت های طبیعی آن را دچار نقص كند. برای جلوگیری از پیری مغز و از دست دادن حافظه در افرادی كه بدن شان بیشتر از دیگران نیاز به مواد معدنی و ویتامین ها دارد توصیه می كنیم متولدین این ماه ها یك برنامه غذایی تدارك ببینند كه در ۳ میان وعده آن انگور و بادام و در وعده های اصلی آن فیله ماهی سالمون و سبزیجاتی مثل بروكلی، اسفناج و فلفل دلمه ای وجود داشته باشد. این مواد غذایی به علت داشتن انواع ویتامین ها و اسیدهای چرب باعث بهبود جریان خون، بهبود حس و حال و افزایش تمركز حواس می شود.

اسفندی ها، تیری ها و شهریوری ها
هوش و حافظه تان را ورزیده كنید

متولدین اسفند، تیر و شهریور اغلب حجم انبوهی از مشكلات و ناراحتی ها را درون خود نگه می دارند، آن قدر كه به مرور دچار اضطراب و گاهی هم افسردگی یا سندرم خستگی مزمن می شوند. همه این بیماری های روحی می تواند فرد را به آستانه فروپاشی ذهنی نزدیك كند آنقدر كه كوچكترین مسائل نیز از ذهنش بگریزد و باعث ضعف حافظه شود. برای این دسته از افراد ورزیده كردن هوش و حافظه از طریق فعالیت های جسمی بسیار مفید خواهد بود. یكی از فعالیت هایی كه باعث طراوت و شادابی جسم و همچنین بهتر كار كردن حافظه می شود ورزش هایی مثل ایروبیك است، این نوع ورزش ها بدن را به فعالیت وا می دارد تا تمام سیستم های حیاتی به خوبی عمل كنند. همچنین ورزش هایی مثل حركات كششی باعث آرامش ذهن و تقویت حافظه می شود.

بهمنی ها، مهری ها و فروردینی ها
مهارت های جدید یاد بگیرید

متولدین بهمن، مهر و فروردین به علت درگیری های ذهنی زیاد معمولاً از دقت حواس كمی برخوردارند. دسته ای از آنها آنقدر ایده آلیست و كمال گرا هستند كه زندگی را در رویاهایشان سپری می كنند و دسته ای دیگر نیز آنقدر خود را مشغول كارهای بزرگ و سنگین می كنند كه مسائل جزئی و پیش پا افتاده را از یاد می برند. این افراد باید از كارهای كوچكی مثل خلاصه و یادداشت برداری شروع كنند و با یادگیری مهارت های جدید در رشته های مختلف به ذهن خود نظم ببخشند. همچنین یادگیری نواختن یك ساز موسیقی یا آموختن زبانی جدید به روند بهبود حافظه آنها كمك می كند.
 
Loading...