خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

اولین سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۱۷ محقق می شود

اولین سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۱۷ محقق می شود
شاید سفر به مریخ تا چندین سال دیگر هم مانند فیلم های علمی تخیلی به نظر برسد، اما ظاهرا در همین حال قرار است برنامه فرستادن انسان به مریخ تا کریسمس ۲۰۱۷ عملی شود. 
به گفته دنیس تیتو از Inspiration Mars Foundation موقعیت سیاره مریخ در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ نسبت به زمین طوری است که با طی مسافت تقریبی ۵۰۲ میلیون کیلومتری -که ۵۰۱ روز طول می کشد، می توان به مریخ رسید.
دنیس تیتو همان میلیاردری است که به عنوان اولین توریست فضایی مشهور شد. او در سال ۲۰۰۱ به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود. حالا آقای تیتو برای عملی کردن این قدم پیشگامانه، به دنبال یک زن و مرد فضانورد است که طی سفر به سیاره سرخ در کپسولی کوچک بمانند، دور مریخ بچرخند و سپس بازگردند.
به گفته تیتو، راکت و سیستم های مربوط به این پروژه در حال حاضر مراحل آزمایشی را می گذرانند. یک راکت ناسا قرار است کپسول فضانوردان را در مدار حرکت به سمت مریخ قرار دهد تا در مسیر ۵۰۲ میلیون کیلومتری به سمت مارس حرکت کنند. (البته اگر ناسا به قولش عمل کند.)
تیتو درباره این هدف می گوید: «در سال های اخیر مهمترین حرکت سفینه های فضایی آمریکا، حرکت به سوی موزه ها به وسیله کامیون یا قایق بوده و وقت آن رسیده که دوباره گذشته افتخارآمیزمان را تکرار کنیم. آمریکا باید هر چه زودتر این حرکت را عملی کند و گرنه باید بنشیند و منتظر باشد تا دیگران اقدام به انجام آن کنند.»
پیش از این البته در تابستان امسال یک شرکت آلمانی اعلام کرد که به دو داوطلب برای یک مسافرت یک طرفه به مریخ نیاز دارد. تا به حال بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب برای این ماموریت ۶ میلیارد دلاری ثبت نام کرده اند. البته این بلیط یک طرفه قرار است حداقل ۱۰ سال دیگر به دو نفر از این داوطلبان تحویل داده شود.
به هر حال در مجموع پیشنهاد آقای تیتو جذاب تر به نظر می رسد، هر چند که او بیشتر به دنبال فضانوردان حرفه ای است، نه داوطلبان معمولی ..
 
 
Loading...