خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

عينكی هوشمند با قابليت نمايش محل واقعی رگ ها در اندام هاى بدن

عينكی هوشمند با قابليت نمايش محل واقعی رگ ها در اندام هاى بدن
با وجود توسعه طراحى هاى بسيار جالب در زمينه عينك ها و نمايشگرهايى با امکان ديد مجازى و يا سه بعدى، هنوز هم عده زيادى معتقد هستند كه اين محصولات تنها جنبه سرگرمى و فانتزى دارند و كاربرد عملى ديگرى نخواهند داشت. 


اما طراحان خوش ذوق شركت Evena Medical عينكى با نام Eyes-On طراحى كرده اند كه به پزشكان كمك مى كند تا نسبت به مسير عروق زير پوست ديد واقعى داشته باشند و بتوانند در همان اولين تلاش، براى بيماران تزريق هاى وريدى موفقى داشته باشند. 

اين عينك بر پايه تكنولوژى MOverio شركت اپسون طراحى شده، شباهت هاى زيادى با گوگل گلس دارد و مى تواند براى كاربر خود تصاوير گرافيكى را نمايش دهد. اما جالب است بدانيد كه اين عينك با داشتن لنز مى تواند تصاوير روشن و شفافی را به صورت سه بعدى هم نمايش دهد. 

اين عينك از نور هاى چند طيفى استفاده کرده و با استفاده از فركانس هاى نورى نزديك به مادون قرمز مسير واقعى عبور عروق در زير پوست را مشخص مى كند. از طرفى ديگر اين عينك براى انجام فرايند سازى مستند، به پرستاران و پزشكان اين امكان را مى دهد تا بتوانند مراحل انجام شده را به صورت عكس يا ويديو ضبط كرده و آنها را بر روى سيستم عامل اين عينك كه PACS/EMR است، آپلود كنند. 

با اين امكان فايل هاى ضبط شده براى نمايش و مرور مجدد در دسترس هستند و مى توانند به عنوان شرح حالى مصور از انجام مراحل درمانى يك بيمار به پرونده پزشكى وى پيوست شوند. این فایل ها از طريق بستر واى فاى، بلوتوث و 3G امکان به اشتراک گذاری با ديگر ديوايس ها را دارند. 

با وجود تكنولوژى واقعيت افزوده اين عينك هوشمند و ديد واقعى از وريد هاى بدن، كار رگ گيرى براى همه افراد مخصوصا نوزادان و سالمندان با درجه موفقيت بالاترى انجام مى شود و از پارگى رگ ها و كبودى پوستى كه به دنبال پيدا نكردن محل دقيق رگ ايجاد مى شد، كاسته خواهد شد. 

اين عينك هوشمند ١٠ هزار دلار قيمت دارد و قرار است در سه ماهه نخست سال ٢٠١٤ وارد بازار شود.

Loading...