احسان علیخانی - تهیهکننده و مجری «ماه عسل» - این برنامه را اثری سوژهمحور میداند که با بهرهگیری از تمهایی محدود قصههایی نامحدود در بستر آن روایت می شود.
به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، علیخانی با تاکید بر سوژه محور بودن این برنامه گفت: ما در «ماه عسل» مبتنی بر سوژهها پیش میرویم. من هیچ تفکیکی بین قصهها قائل نیستم. ممکن است قصهای مخاطب را به خنده وادار کند. قصهای باعث بغض مخاطب شود. در ذهن او سوال ایجاد کند یا اساسا هیچ احساسی را برای او به دنبال نداشته باشد. مثل این که بخواهیم 10 فیلم را 10 شب ببینیم. طبیعی است که نسبت به هر یک واکنش خاصی خواهیم داشت.
وی درباره تلخ بودن روایت بعضی از سوژهها در این برنامه ادامه داد: به دلیل این که مبتنی بر قصه پیش میرویم، ممکن است در جاهایی احساس کنیم که بعضی قصهها بیش از حد مخاطب را آزرده خاطر میکند و از آنها صرف نظر کنیم اما باز هم خود من اعتقاد ندارم که قصهای تلخ است بنابراین باید از آن پرهیز کرد. چراکه فکر می کنم طرح قصههای تلخ اتفاقا تاثیرگذارتر است.
تهیهکننده و مجری برنامه «سه ستاره» در پاسخ به این که چرا برنامه با تغییرات بسیار کم نسبت به سری های قبل روی آنتن رفته است، بیان کرد: «ماه عسل» یک برنامه برند است و بینندگان ما را با یک شاکله نسبتا ثابت پذیرفتهاند و برنامه برایشان با ویژگیهای مشخصی تعریف شده است. تغییر آن ریسکپذیری بالاتری دارد تا حفظ این ثبات. ضمن این که خود برنامه بستری است برای این که سوژه های مختلفی در آن اتفاق بیافتد. این برنامه فضایی کلی در ذهن مخاطب ایجاد کرده است که دستکاری آن ریسک دارد.
وی همچنین درباره این که بعضی از موضوعات برای دومین یا چندمین بار در برنامه طرح می شوند، توضیح داد: این یک اتفاق طبیعی است. ما تنها چند تم محدود در سینما داریم اما از همان چند تم هزاران قصه کار میشود. زیرا داستانها نامحدودند و درامهای متفاوتی را میتوان به واسطهشان خلق کرد. در اینجا هم همین است. هر قصه را میتوان زیر پرچم یک تم جای داد و یک عنوان برای دستهبندی آن پیدا کرد، اما قصهها متفاوتند.