خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

ساخت استاديوم با نيروگاه خورشيدی

ساخت استاديوم با نيروگاه خورشيدی

هفته خوبی برای انرژی های تجدید پذیر است، اولین ساختمان دنیا که مجهز به رآکتورهای زیستی جلبکی است در آلمان افتتاح شده، و بزرگترین مزرعه بادی نیم کره جنوبی زمین نیز در ویکتوریای استرالیا، سه هفته زودتر از موعد شروع به کار کرده.
حالا نوبت رسیده به فرانسوی ها تا با اعلام رسمی شروع ساخت استادیوم جدید بوردو، گامی تازه در عرصه انرژی های تجدید پذیر بر دارند. طراحی این ورزشگاه توسط شرکت سوییسی Herzog & de Meuron انجام شده.
این پروژه بر سه عنصر اصلی متمرکز است: دیگ جوشان استادیوم شامل زمین ورزشی و سکوهای تماشاگران؛ محل اجتماعات مجموعه؛ و ظاهر زیبا و هنری استادیوم. این ورزشگاه که در سواحل رودخانه گارون در شمال شهر ساخته می شود، ظرفیت میزبانی از 42,000 نفر را خواهد داشت.

شرکت سوییسی -که استادیوم معروف آشیانه پرنده بازی های المپیک پکن را هم در کارنامه طراحی خود دارد- طوری ورزشگاه جدید بوردو را طراحی کرده تا روشنایی شکوه آمیزی داشته باشد. لبه های سقف استادیوم که سطح مقطع آن مربع است، از بیرون به داخل، مثل آبشار سقوط کرده اند و در بیرون نیز سقف با ستون هایی باریک، سفید و پر تعداد حمایت می شود.

همزمان، محل پارک خودروها که در نزدیکی استادیم قرار دارد با سقف هایی از جنس صفحات خورشیدی که نقش سایه بان را هم ایفا خواهند کرد پوشانده می شود. این صفحات انرژی خورشیدی دریافت شده را ذخیره و به نیروگاهی که در محل ساخته می شود ارسال می کنند تا کل الکتریسیته مورد نیاز استادیوم تامین شود.
هزینه کلی ساخت این استادیوم 170 میلیون یورو خواهد بود که بعد از بازگشایی در سال 2015، در بین ورزشگاه های میزبان جام ملت های اروپا در سال 2016 نیز حضور خواهد داشت.

Loading...