خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

طراحی مدل کسب و کار بر پایه PDA

مدل کسب و کار مفهوم مهمی است که در موفقیت مؤسسات اقتصادی تأثیر تعیین‌کننده‌ای دارد قطعا شما به عنوان مدیر یک سازمان و یا فردی که به دنبال راه اندازی یک واحد کسب و کار هستید باید اطلاعات کاملی از مدل کسب و کار خود و یا شیوه های بهبود آن داشته باشید در اینجا موسسه نیوشا آتیه با استفاده از ابزارهای مدرن و برنامه ریزی عملی اقدام به ارایه طراحی و مشاوره در ارتباط با مدل کسب و کار شما می نماید اطلاعات ذکر شده میتواند در پاسخ به سوالات اساسی و نیازهای بسیار مهم شما در موارد زیر باشد:

 

 1. مشتریان : مشتریان محصول و یا خدمات تولیدی توسط مؤسسه، چه کسانی هستند و چه ویژگی‌ها، نیازها و علائقی دارند. تعیین مشتریان و ویژگی‌ها، نیازها و مسائل آنها برای طراحی مدلی که بتواند ارزشی برای مشتریان خلق کند و در صحنه اقتصاد و رقابت موقعیتی بیابد، اولین قدم اساسی در طراحی مدل کسب و کار شما خواهد بود.

 2. خلق ارزش: اینکه برای مشتریان مزبور چه ارزشی خلق و ارائه می‌کند که موجب جذب آنها می‌شود بدون خلق و ارائه ارزش مناسب که نیازی از مشتری و یا مسئله‌ای از او را حل کند دلیلی برای جذب مشتری وجود ندارد.

3. کانالهای فروش:  از چه کانال یا کاناهایی مشتریان از ویژگی‌ها و ارزش‌های محصول و خدمات شما آگاه می‌شوند، دسترسی و خرید محصول و خدمت برای آنها فراهم می‌شود و بالاخره محصول و خدمت به مشتری تحویل داده و در رفع مشکلات مشتری بعد از خرید به او کمک می‌شود.

4.نحوه ارتباط با مشتریان: مربوط به چگونگی ایجاد ارتباط با مشتریان است. ارتباط با مشتریان به منظور مطلع کردن مشتری در جریان خرید، راهنمائی او پس از انجام خرید و یا کمک به او در حل مسائل بهره‌برداری از محصول و خدمت است.

5. بررسی درآمد: وقتی محصول یا خدمت با ارزشی بدست مشتریان می‌رسد و آنها علاقمند به خرید و استفاده از آن هستند، چگونگی قیمت‌گذاری و روش کسب درآمد از مشتری مهم می‌شود آیا مجموعه شما در زمینه قیمت گذاری ، تقسیم بندی و بخش بندی بازار ، طبقه بندی مشتریان و .... برنامه خاصی برای افزایش درآمده داشته و یا چه مواردی میتواند داشته باشد.

 6.فعالیت های کلیدی: برای بهبود کسب و کار شما چه فعالیت‌های کلیدی لازم است. این فعالیت‌ها میتواند شما: تدارک، تولید، ‌در دسترس مشتری قرار دادن،‌ ایجاد ارتباط با مشتری،‌ حل مشکل مشتری و دریافت وجه و ... باشد.

7. همکاران و شرکا: در یک مدل کسب و کار شما آیا لازم است تمام فعالیت‌های کلیدی توسط مؤسسه انجام شود یا مناسب است که بخشی از آن برون‌سپاری شود و توسط افراد یا مؤسسات دیگر انجام پذیرد.

8. منابع: منابع کلیدی اعم از منابع فیزیکی، نظیر خط تولید، منابع معنوی نظیر شهرت، منابع انسانی و یا مالی برای انجام موفقیت‌آمیز فعالیت‌ها مهم است شما کدامیک را دسترسی دارید.

9.هزینه مدل کسب و کار: در یک مدل کسب و کار موفق طبعاً درآمدها از هزینه‌ها بیشتر خواهد بود. بررسی ساختار هزینه‌ها و چگونگی کاهش آنها بخش مهمی از یک مدل کسب  و کار است.

 

بررسی موارد ذکر شد در موفقیت کسب و کار بسیار مهم است ما در اینجا ایستاده ایم در پاسخ به سوالات شما و دریافت نتایجی با دقت بالا کمک نماییم.

Loading...