خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

۵ استراتژی برقراری ارتباط برای زمان‌هایی که اصلاً حتی دوست ندارید حرف بزنید

۵ استراتژی برقراری ارتباط برای زمان‌هایی که اصلاً حتی دوست ندارید حرف بزنید

کلیشه هایی که در مورد کارآفرینان وجود دارند آنها را افرادی نشان می دهند که به سادگی با همه افراد اطرافشان صحبت می کنند ولی درون‌گراها نباید با دانستن این موضوع ناامید شوند. کم حرفی لزوما باعث شکست شما نمی شود.

علوم اجتماعی حداقل یک سوم و شاید حتی نصف جمعیت جوامع را افراد درون‌گرا می داند. کارآفرینان موفقی که درون‌گرا هستنند از این خصوصیت شخصیتی خود برای رسیدن به موفقیت استفاده می کنند. درون‌گراها با داشتن علاقه بیشتر به حرکت با چراغ خاموش برای رسیدن به اهداف، دوست دارند تا به کارکنان بااستعداد دیگر اجازه دهند تا ایده هایشان را به مرحله عمل برسانند. ۵ استراتژی را در اینجا مرور می کنیم که درون‌گرا بودن را به یک دارایی باارزش تبدیل می کند:

یاد بگیرید که روی شخصیت خودتان کار کنید.

حتی اگر این کار باعث شود تا کف دستانتان عرق کند، به‌عنوان یک کارآفرین شما باید با مردم ارتباط برقرار کنید. این بدین معنی نیست که شما احتیاج دارید این کار را در موقعیت‌هایی انجام دهید که بسیار نامناسب و ناراحت هست‌اند.اگر صحبت کردن جلوی یک جمعیت زیاد برای شما سنگین است می‌توانید از جلسات یک‌به‌یک رودرو استفاده کنید. اگر حتماً باید با گروهی از افراد صحبت کنید، متنی را آماده کرده و نقاط قوت و ضعف خود را کاملاً  مشخص کنید. کارآفرینان گر ای موفق درون‌گرایی خودشان را مال خودکرده، نقاط قوت خود را می‌دانند و برای نقاط ضعفشان هزینه می پردازند.

نقاط قوت خود را بیابید.

افراد مایل‌اند تا درون‌گراها را دست کم بگیرند ولی درون‌گراها آنها را شگفت زده خواهند کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که درون‌گراها در توصیفاتشان استوارترند و توصیفات استوار  موجب اثرگذاری بیشتر می شود. در مقایسه با برون‌گراها که در سطح حرکت می کنند، درون‌گراها تصویر کلی (Big Picture) را مورد بررسی قرار می دهند. تحقیقات نشان داده‌اند که درون‌گراها فعالیت مغزی بیشتری در نواحی مغزی ای‌ که به کنترل هوشیاری و حرکتی مربوط می شود دارند و محرک‌های بیرونی را سریع‌تر از برون‌گراها پردازش می کنند. کارآفرینان درون‌گرا طبیعتاً کمتر حرف می زنند و بیشتر استراتژی می چینند.

آماده شوید تا خارج از منطقه آسایش (Comfort Zone)  خود کار کنید.

کارآفرینان درون‌گرا از وقت گذراندن به تنهایی لذت می برند ولی هیچ کارآفرینی نمی تواند به تنهایی یک کسب‌وکار کامل را راه‌اندازی کند. استفاده از روابط اجتماعی خوب برای برقراری ارتباط با دیگران برای تشکیل یک تیم ، قانع کردن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری و فروش ایده هایتان لازم است. شما می توانید بیشتر وقت‌ها یک درون‌گرا باشید ولی زمان‌هایی هست که حتی یک درون‌گرا نیز باید اجتماعی رفتار کند.

مراقب میزان انرژی خود با شید.

گاهی اوقات شما نیاز دارید تا از یک برون‌گرا در خط مقدم استفاده کنید. به‌دقت وبا منطق همه‌چیز را تنظیم کنید. مثلاً اگر باید در حین شیفت کاری‌تان تماسی بگیرید وقتی که آماده هستید این کار را انجام دهید. کارهایی را انجام دهید که انرژی شما را به‌سرعت تخلیه نکند و  فعالیت‌های مربوط به برون‌گرایی را به زمان‌هایی موکول کنید که بیشتر انرژی دارید.

تکنولوژی از هیچ‌چیز خجالت نمی کشد.

عصر اطلاعات به درون‌گراها بهشتی امن را با یک کلیک وعده می دهد. به‌عنوان یک کارآفرین درون‌گرا می توانید از این به نفع خود استفاده کنید.  از آنجایی که درون‌گراها با جزییات کار می کنند، ساخت و مدیریت سیستم‌ها راهی عالی برای تعامل با افراد بدون آن‌که واقعاً با آنها در ارتباط با شید است. اجازه دهید نرم‌افزار به‌جای شما حرف بزند. اگر شخصاً مواجه‌شدن با افراد برایتان دلهره‌آور است، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. برون‌سپاری می تواند کسب‌وکار شما را گسترش داده و میزان زمان‌هایی را که مجبورید به‌صورت رودررو صحبت کنید کاهش دهد. در نهایت، تکنولوژی تمام مشکلات را حل نمی کند و همچنین شخصیت نیز سرنوشت مختوم شما نیست. سرتان را بالا به گیرید و یک سیستم حمایتی راه‌اندازی کنید. این توصیه به درد برون‌گراها هم می خورد.

Loading...