خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

چگونه از پيام کوتاه برای بازاريابی پيامکی استفاده کنيد؟_ قسمت اول

چگونه از پيام کوتاه برای بازاريابی پيامکی استفاده کنيد؟_ قسمت اول

با نفوذ هر روزهٔ تلفن‌های همراه، دور از ذهن نیست که سرویس پیام کوتاه یا SMS ابزاری مؤثر در بازاریابی به حساب آید.گذشته از این، آمارها نیز نشان از درصد خوانده شدن بالای آن‌ها دارند:

 عموماً ۹۸ درصد پیام‌های کوتاه خوانده می‌شوند و زمان متوسط پاسخگویی به آن‌ها حدوداً ۹۰ ثانیه است (در مقابل زمان پاسخگویی ۲.۵ روزه ایمیل‌ها)

در آمریکا ۷۵ درصد مردم ترجیح می‌دهند که تبلیغات از طریق پیام کوتاه برای آن‌ها ارسال شود و ۷۰ درصد آن‌ها نیز علاقه دارند تا کوپن‌های تخفیف مربوط به بیزینسهای محبوبشان را از طریق موبایل دریافت کنند و کوپن‌های اس ام اسی بیشتر احتمال نقد شدن و به اشتراک گذاشته شدن نسبت به کپنهای روزنامه‌ای یا ایمیلی دارند. به علاوه، مشتریان از دریافت کمپینهای بازاریابی پیامکی فقط در کمتر از ۵ درصد موارد انصراف داده‌اند.

خب حالا می‌خواهیم بحث کنیم که چطور پیامک را در فعالیت‌های بازاریابی خود بگنجانید. برخی از راه‌های اصلی که می‌توان از بازاریابی پیامکی در کسب‌وکارهای مختلف استفاده کرد عبارت‌اند از:

فضاهای خالی را پر کنید.

اگر رستوران یا مغازه‌ای دارید احتمالاً با روزهایی مواجه هستید که آرام‌تر از روزهای دیگر فعالیتتان هستند. اگر میزهایی خالی یا روزهایی با فروش پایین دارید، فرستادن یک پیامک حاوی پیشنهادهای  انگیزشی برای محدوده نزدیکتان می‌تواند طی چند دقیقه اوضاع را عوض کند. مثلاً:«سلام آقای نظری. من احمدی هستم از رستوران آبی. امشب به همراه یک میهمان به رستوران ما تشریف بیاورید و نوشیدنی هایتان را مهمان ما باشید. منتظر دیدار شما هستیم.»

تولید سرنخ فروش.

می‌توانید یک کلیدواژه تعریف کرده و همه جا آن را تبلیغ کنید- منوها، پوسترها، پنجره مغازه و تبلیغات کاغذی و روی وب‌سایتان-. این به مشتریان فرصت می‌دهد تا عضو لیست ایمیل‌های شما شوند و تعداد زیادی سوژه تماس جدید را فراهم کنند و کار دشوار پر کردن دیتابیس شما را به عهده گیرند.

دلیلی برایشان بیاورید تا سریع‌تر ثبت‌نام کنند. این دلیل می‌تواند عضویت در باشگاه مشتریان VIP و یا پیشنهادهای تخفیف و برنامه‌های انگیزشی باشد.

به یک چشم بر هم زدن شما شخص جدیدی را جذب کرده‌اید که می‌خواهد در مورد محصول یا خدمت شما بیشتر بداند.مثلاً بنویسید :« کلمه غذا را به ۱۲۳۴۵ ارسال کنید تا اخبار مرتبط با پیشنهادها و به روز رسانیهای جدید را دریافت کنید.»

خدمات به مشتریان.

همیشه موضوع تولید مشتریان جدیدتر نیست. بلکه حفظ  مشتریانی که از قبل دارید و حفظ کیفیت بالای خدماتتان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یک پیام خوشامدگویی در شروع اقامت در یک هتل یا پیغامی جمع و جور پس از پایان یک سفر می‌تواند واقعاً تجربه عمومی یک مشتری از اقامتش در هتل را بهبود بخشد. مثلاً:« جناب آقای نظری. امیدواریم لحظات خوشی را در حین اقامتتان در هتل آزادی سپری کرده باشید. اگر نظری در مورد شیوه های بهبود خدماتمان به شما دارید خوشحال خواهیم شد که آن را در اختیار ما بگذارید. سفر خوشی را برای شما آرزومندیم.»

تأیید رزرو.

با یک پیام کوتاه رسیدن یک بسته سفارشی، وقت رزرو شده دکتر یا خرید یک بلیت را مورد تأیید قرار دهید. همه افراد دوست ندارند که وارد ایمیل خود شده و آن تأییدیه را در بین ایمیل‌های پوشه اسپم پیدا کنند. با این شیوه همه اطلاعات مهم مورد نیاز آن‌ها به سرعت و با کمترین صرف انرژی در دسترس آن‌هاست. مثلاً:« جناب آقای نظری. بلیت مورد نظر شما رزرو شد. لطفا کد ۳۵۲۴ را در هنگام ورود اعلام نموده و از نمایش لذت ببرید.»

ادامه دارد..

Loading...