خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

چرا بايد به مشاغل دیگر هم گوش چشمی داشته باشيد _ قسمت دوم

چرا بايد به مشاغل دیگر هم گوش چشمی داشته باشيد _ قسمت دوم

این کار به شما کمک می‌کند حقیقتاً متوجه شوید در آینده می‌خواهید چه کسی شوید

به طور کلی، امروزه یک مسیر شغلی همچون گذشته خطی نیست. فقط به این دلیل که امروز شما یک مسئول فروش هستید بدین معنی نیست که یک روزی مدیر فروش خواهید شد (یا این که لزوماً شما چنین چیزی را می‌خواهید.)

اگر اهداف شغلی شما نیز کمی مبهم به نظر می‌رسند، در اختیار داشتن فهرستی از مشاغلی که برایتان جذاب به نظر می‌رسند، راه فوق‌العاده‌ای است برای این که متوجه شوید چه چیزهایی را درباره کاری که می‌کنید دوست دارید (یا ندارید) و این که در آینده می‌خواهید چه کارهایی را بیشتر انجام دهید – و در نهایت، می‌تواند به راحتی به سؤال «وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه کاره شوی؟!» جواب دهید.

اما مزیت دیگر این کار، حتی اگر برای سالیان سال شغل خود را تغییر ندهید، این است که می‌تواند به شما کمک کند شغل کنونی خود را بهبود دهید. به چیزهایی توجه کنید که برای شما جالب به نظر می‌رسد و در حال حاضر بخشی از کارتان نیست. آیا راهی وجود دارد که آن‌ها را نیز در کار خود بگنجانید؟ یا پروژه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها وارد شوید تا آن وظایف را وارد کار روزمره خود کنید؟

این کار شما را برای بدترین حالت ممکن آماده می‌کند

اگر تقدیر شما را غافلگیر کند و همین هفته بعد بی‌کار شوید، مطمئناً نمی‌خواهید با این احساس طاقت‌فرسا مواجه شوید که ندانید از کجا باید شروع کنید.

اما با در اختیار داشتن فهرستی از شرکت‌ها و مشاغلی که جالب به نظر می‌رسند، دقیقاً خواهید دانست از کجا شروع کنید. می‌توانید از شرکت‌هایی شروع کنید که در فهرست علاقمندی‌های خود قرار داده‌اید، می‌توانید به فرصت‌های شغلی کنونی آن‌ها نگاهی بیندازید یا اگر در میان آن‌ها چیزی مناسب خود پیدا نکردید، فقط ایمیلی به آن‌ها بزنید با این مضمون که چرا علاقه دارید برای آن‌ها کارکنید و این که چگونه فکر می‌کنید می‌توانید نقش موثری در آن جا داشته کنید. می‌توانید از فهرست فرصت‌های شغلی شروع کنید که قبلاً ذخیره کرده‌اید – حتی اگر هیچ‌کدام دیگر موجود نباشند، می‌توانید مشخصاً از عناوین شغلی آن‌ها استفاده کنید تا جستجوی خود را محدودتر کنید. می‌توانید از افرادی شروع کنید که در فهرستی که ثبت کرده‌اید شغل‌هایی را بر عهده‌دارند که برای شما جذاب به نظر می‌رسند و ببینید آیا حاضرند با شما گفتگو کنند یا شما را راهنمایی کنند.

به هر حال با در اختیار داشتن چنین فهرستی، دفعه بعدی که واقعاً به دنبال شغل جدیدی می‌گردید مجبور نخواهید بود از صفر شروع کنید. در عوض، به خوبی می‌دانید کجا می‌خواهید بروید، چه شایستگی‌هایی را نیاز دارید و فهرست قابل‌اتکایی از مکان‌هایی خواهید داشت که می‌توانید جستجوی خود را از آن‌ها شروع کنید.

Loading...