خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

۷ کاری که همين الآن بايد با پول خود انجام دهيد_ قسمت دوم

۷ کاری که همين الآن بايد با پول خود انجام دهيد_ قسمت دوم

۴. امور مالی خود را اتوماتیک کنید.
تکنولوژی مدیریت روزانه اوضاع مالی شما را بسیار ساده می‌کند. امور مالیتان را طوری تنظیم کنید که بیشتر فرآیند اتوماتیک انجام شود. شما می‌توانید از سیستم پرداخت آنلاین استفاده کنید یا سیستم انتقال پول اتوماتیک ماهانه را برای پرداخت صورت حساب‌های خود انتخاب کنید تا بدین ترتیب نگران پرداخت به موقع قبوض خود یا اینکه برای پرداخت دیر جریمه شوید نباشید. اگر نگران اتوماتیک شدن تمام صورت حساب‌های خود هستید هشدارهایی را روی تقویم برای تاریخ‌های مورد نظر تنظیم کنید تا در مورد دقت پرداخت‌ها و صورت‌های مالیتان مطمئن شوید. همچنین برای اتوماتیک کردن پس اندازهای خود تلاش کنید. هر چه بیشتر امور مالی خود را اتوماتیک کنید کمتر نگرانی روزانه در مورد آن خواهید داشت.

۵. بدهی‌هایتان را بپردازید.
برنامه‌ای برای پرداخت بدهی‌های شخصیتان در اسرع وقت بریزید. با تهیه لیستی از بدهی‌هایتان– وام خودرو، کارت‌های اعتباری، وام دانشجویی و غیره- شروع کنید. وضعیت کنونی، حداقل پرداخت ماهانه و درصد بهره را نیز برای هر کدام در نظر بگیرید. سپس بودجه خود را مرور کنید تا مشخص شود که چه میزان پول می‌توانید به پرداخت اضافی بدهی خود بیفزایید. از آنجا، شما می‌توانید تحقیقات بیشتری در مورد بهترین استراتژی کاهش بدهی انجام دهید تا مطمئن شوید که بدهی‌هایتان را به مؤثرترین و بهینه‌ترین شیوه پرداخت می‌کنید. وقتی روی کاهش بدهی کار می‌کنید مهم است که به میزان کافی ذخیره پولی در حساب بانکیتان برای مواقع لزومی که ممکن است پیش بیاید داشته باشید.

۶. ذخیره پولی شخصی خود را داشته باشید.
داشتن یک قلک شخصی بخش مهمی از پایه گذاری مالی شماست و به شما اجازه می‌دهد تا از پول ذخیره شده برای پرداخت هزینه‌های تصادفی یا ضروری‌ای که در زندگی روزمره شما اتفاق می‌افتد به جای افزودن به بدهی‌هایتان یا افتادن در چاه سرمایه گذاری‌های بلند مدت استفاده کنید. به عنوان یک کارآفرین شما باید تلاش کنید تا ذخیره پولی برابر ۶ تا ۱۲ ماه از هزینه‌های متعهد شده‌تان را داشته باشید. یک ذخیره پولی شما را قادر می‌سازد تا صورت حساب‌های شخصیتان را پرداخت کرده و نگران پرداخت سر موعد آن‌ها نباشید حتی اگر مجبور باشید تا درآمدتان را به دلیل تنگناهای پولی در کسب‌وکار کاهش دهید.

۷. شروع به سرمایه‌گذاری در خارج از کسب‌وکار خود کنید.
اگرچه سرمایه‌گذاری روی خودتان و کسب و کار خودتان همیشه اهمیت دارد، شما نمی‌خواهید تا همه تخم مرغ‌هایتان را درون یک سبد قرار دهید. تنوع بسیار مهم است و به پخش شدن ریسک سرمایه‌گذاری شما در دراز مدت کمک می‌کند. با یک برنامه ریز مالی برای تشکیل دادن یک سبد سرمایه بلند مدت متشکل از سهام و اوراق قرضه و املاک که با اهداف مالی و میزان ریسک پذیریتان هماهنگ باشد همکاری کنید.

Loading...