خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

حداقل يکبار در زندگی اين کارها را انجام دهيد

حداقل يکبار در زندگی اين کارها را انجام دهيد

بیشتر کارهایی که در زندگی انجام می دهیم، روتین و واکنشی هستند و عمدی و آگاهانه نمی باشند. در اینجا به 20 موردی اشاره می کنیم که هر کس حداقل یک بار در زندگی بهتر است آنها را تجربه کند.

 

20 موردی که بهتر است حداقل یک بار در زندگی انجام دهید

1. کسب و کار خودتان را راه بیندازید

فکر کنید ببینید آیا می توانید خودتان رئیس خودتان باشید. چه بخواهید ابرشرکت بعدی دنیا را تأسیس کنید، یا در محله خود مغازه کوچکی باز کنید یا در منزل خود کار آزاد انجام دهید، شما لیاقت و ارزش تجربه آزاد کار کردن را دارید.

 

2. در یک کشور خارجی زندگی کنید

تا جائیکه پس انداز و برنامه شما برای بقیه زندگی اجازه می دهد، با اقامت گزیدن در کشوری دیگر، در فرهنگ متفاوتی غرق شوید. اغلب کشورها ویزای 60 یا 90 روزه می دهند و بسیاری از شهرها منازل اجاره ای کوتاه مدتی ارائه می دهند که قیمت های آنها از قیمت های تعطیلات کمتر است. بین توریست بودن و مقیم خارج بودن، یک دنیا فرق هست. بروید و خودتان کشفش کنید.

 

3. یک خانه بخرید

چه کسی هست که رویای خانه دار شدن نداشته باشد؟ رکود بازار و ضبط رهن های متعدد در چند سال گذشته این رویا را خراب کرده است، ولی هنوز برای اغلب مردم امید هست. با آنکه اجاره نشینی تنوع و انعطاف پذیری بیشتری دارد، ولی هیچ چیز مثل خانه خریدن نمی شود.

 

4. ساحل به ساحل سفر کنید

حداقل یک بار در عمرتان، آخرین سفر جاده ای را تجربه کنید. کل کشور را بپیمایید و از مسیر دیگری برگردید. مناظر و تجربه این سفر فراموش نشدنی است.

 

5. بگذارید قلبتان بشکند

هیچ کس دوست ندارد دلش بشکند، ولی درد عاطفی بخش اجتناب ناپذیری از زندگی است و اغلب پیش نیازی برای توسعه شفقت و مهربانی و بازشناختن و قدردانی از عشق واقعی به هنگام یافتن آن است.

 

6. تشویق جمعی دریافت کنید

کاری انجام دهید که شایسته تشویق جمعی باشد، چه قهرمان ورزشی باشید، چه بازیگری باشید که بعد از اجرای تئاتر از سوی مخاطب تشویق می شوید، با این کار خود را در میان تشویق بلند و تأیید جمع غرق می کنید.

 

7. دفتر خاطرات داشته باشید

در نقطه ای از زندگی تان، الگوهای افراد موفقی همچون نخست وزیرها، هنرمندان، رؤسای جمهور و نویسندگان را دنبال کنید یعنی افکار، بینش ها و مشاهدات روزانه خود را یادداشت کنید.

 

8. اعتقاد معنوی داشته باشید

خوب است که انسان واقعیات را در نظر داشته باشد و انتخاب روشن و تکذیب ناپذیری داشته باشد، ولی زندگی همیشه بدین صورت پیش نمی رود. گاهی باید فقط به غرایز خود اعتماد کنید، اعتقاد معنوی داشته باشید و ببینید که به کجا می رسید. شاید به جای جالب و خوبی برسید که اگر فقط با منطقتان جلو می رفتید اینطور نمی شد.

 

9. چیزی پس بدهید

زندگی با شما خوب تا کرده است، پس باید کمی از زمان، استعداد و پولی که به سختی بدست آورده اید را برای کمک به افراد بدشانس تر اختصاص دهید. بدین ترتیب نه تنها زندگی افرادی که با آنها در تماس مستقیم هستید را بهبود می دهید، بلکه خودتان و جامعه تان را غنی کرده اید.

 

10. یک خانه طراحی کنید و بسازید

دیگر سعی نکنید زندگی خود را در فضاهایی جا دهید که توسط افرادی طراحی شده اند که نیازهای شما را درک نمی کنند. برای خودتان مکانی بسازید. چه این مکان خانه رویاهایتان باشد، چه یک کلبه ییلاقی، حداقل برای یک بار در عمرتان خودتان یک خانه طراحی کرده و ساخته اید.

 

11. با موادی که خودتان پرورش داده اید، غذا بپزید

اکثر ما توجه نمی کنیم که برای تولید غذایی که هر روز می خوریم چقدر تلاش شده است. با پرورش مواد غذایی خودتان برای یک فصل، با این واقعیت روبرو شوید. این کار باعث می شود که به کشاورزان و مزرعه داران احترام بگذارید و قدر آنها را بدانید.

 

 

12. یک اثر هنری که دوست دارید بخرید

هنر اصیل می تواند یک سرمایه گذاری یا یک ولخرجی باشد، ولی حداقل اطمینان می یابید که تصمیم به خریدن هنری گرفته اید چون به ندای دلتان گوش داده اید نه کیف پولتان. قیمت و ارزش فروش مجدد آن را فراموش کنید و یک اثر هنری بخرید فقط بدین دلیل که دوستش دارید.

 

13. در دشت و صحرا چادر بزنید

چادر زدن در حیاط خانه هم سرگرم کننده است، اردو زدن با خودرو در پارک ملی هم جالب است، ولی ماجراجویی واقعی این است که به قلب طبیعت بروید و در طبیعت چادر بزنید. با ترک کردن تمدن و اتکا به خود و همراهانتان، می توانید توانایی ها و خصوصیاتی را کشف کنید که هرگز فکر نمی کردید در وجودتان باشد.

 

14. به تعطیلات طولانی بروید

یک سال تعطیلات می تواند رویای هر کسی باشد، ولی معدود کسانی هستند که این کار را می کنند. یکی از آنها باشید. پول پس انداز کنید و به خودتان یک سال یا چند ماه مرخصی بدهید. سفر کنید، علایق خود را دنبال کنید و برای فصل بعدی زندگی خود برنامه ریزی کنید.

 

15. یک تکه از مبلمان را خودتان بسازید

کمی وقت برای یادگیری نجاری و چوب کاری بگذارید. سپس برای خودتان چوب خوبی تهیه کنید و یک میز، کتابخانه یا صندلی بسازید. مبلمانی که خودتان می سازید همیشه برایتان بیشتر از مبلمانی که می خرید معنا دارد، لازم نیست که حتماً چیز با ارزش و گرانی باشد.

 

16. غواصی کنید

بیش از 70 درصد زمین با آب پوشیده شده است. با غواصی، به کشف زیبایی و شگفتی زیر آب بروید.

 

17. یک حیوان خانگی داشته باشید

هیچ چیز بیشتر از تقسیم زندگی خود با حیوانی که دوستش دارید، باعث نمی شود که با انسانیت خود تماس برقرار کنید. حیوانات خانگی بی شرط و شروط به ما عشق و زندگی یاد می دهند.

 

18. کاری انجام دهید که واقعاً شما را می ترساند

این کار فتح یک قله باشد، یا شیرجه زدن از یک هواپیما، یا سوار شدن به یک رولر کاستر عظیم، با انجام کاری که شما را به معنای واقعی کلمه می ترساند و با غلبه کردن بر این ترس، شخصیت شما رشد می کند.

 

19. موضعی اتخاذ کنید

موضعی اتخاذ کنید و در مقابل بی عدالتی یا در دفاع از اصلی که به آن اعتقاد دارید بایستید. اگر می دانید که حق با شماست، با شجاعت عمل کنید و تحقیر و ذلت را نپذیرید، ریسک آن هر چه می خواهد باشد.

 

20. شغلی را انتخاب کنید که واقعاً برایتان مهم است

اغلب اوقات ما بر مبنای مقدار درآمد یا میزان اعتبار و پرستیژ یک شغل، آن را انتخاب می کنیم. اندک کسانی هستند که آنقدر خوش شانس هستند که کاری را انجام می دهند که واقعاً برایشان معنادار است. حداقل یک بار در زندگی، سعی کنید یکی از آنها باشید.

Loading...