خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

قفل ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان در ۵ دقیقه شکسته شد

قفل ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان در ۵ دقیقه شکسته شد

گوشی فوق امنیتی Blackphone که از آن به عنوان ایمن‌ترین گوشی هوشمند جهان هم یاد می‌شود، در کنفرانس امنیتی BlackHat در کمتر از ۵ دقیقه روت شد تا امکان ایجاد هرگونه تغییر در آن فراهم شود.

به گزارش رایورز، زمانی که این گوشی هوشمند برای نخستین بار معرفی شد، شرکت سازنده از Blackphone به عنوان ایمن‌ترین دستگاه موبایلی جهان یاد کرد و توضیح داد که با داشتن چنین محصولی جایی برای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

اما نکته جالب اینجاست که کارشناسان امنیتی برای شکستن قفل این گوشی فوق ایمن حتی سراغ مرکز بارگذاری داده‌های امنیتی Blackphone هم نرفتند و با روش‌های ساده‌تر توانستند ناامن بودن آن را ثابت کنند.

"جاستین کِیس"(Justin Case) مردی که توانست با این سرعت بالا ایمن‌ترین گوشی جهان را روت کند، این کار را فقط با هدف نشان دادن ناامنی در ایمن‌ترین گوشی جهان انجام داد.

 

لازم به ذکر است که معمولا بیشتر حفره‌هایی که امکان روت کردن گوشی را می‌دهند، توسط شرکت سازنده وصله می‌شوند و مابقی برای افزایش رضایت مشتری باز می‌مانند تا امکان تغییرات دلخواه کاربر روی گوشی هوشمند فراهم شود.

در ماه ژانویه از سال جاری میلادی گوشی هوشمند Blackphone مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید معرفی شد که به کاربران امکان می‌داد کنترل کامل حریم شخصی و اطلاعات خود را در اختیار بگیرند.

کارخانه تولیدکننده این دستگاه در آن زمان قابلیت‌های امنیتی فراوانی را برای این محصول معرفی کرد و توضیح داد که Blackphone تحت ایمن‌ترین پلتفورم ممکن به دست کاربران می‌رسد.

با توجه به امنیت بالایی که برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است، روت کردن آن در کمتر از ۵ دقیقه می‌تواند نشان دهد که هنوز هیچ سپر دفاعی قوی برای پشتیبانی از کاربران موبایلی وجود ندارد

Loading...