خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

بر شانه بزرگان: کارلوس اسلیم هلو

بر شانه بزرگان: کارلوس اسلیم هلو

بسیاری او را بدون تردید ثروتمندترین مرد دنیا می‌دانند. کارلوس اسلیم هلو فردی جالب با پیشینه‌ای قابل توجه است. وی در سال ۱۹۴۰ در شهر شلوغ مکزیکوسیتی از پدر و مادری لبنانی الاصل متولد شد. پدر او در اوایل قرن بیستم و در نوجوانی از لبنان به مکزیک مهاجرت کرده بود. مادرش نیز از جمله لبنانی‌هایی بود که در همان دوران لبنان را به قصد مکزیک برای مهاجرت ترک کرده بودند. والدین کارلوس اسلیم هلو در اواسط دهه ۲۰ ازدواج کرده و ۶ فرزند داشتند. کارلوس از ابتدای کودکی توسط پدر دانایش با استراتژیها و روش‌های کسب‌وکار آشنا شد و در تمام جنبه‌های کسب‌وکار به مهارت بالایی دست یافت. او در حالی که هنوز یک نوجوان بود در یکی از بانک‌های کشورش سهام می‌خرید و همزمان در شرکت پدرش به کار مشغول بود. کارلوس با درس خواندن در رشته مهندسی در یکی از دانشگاه‌های برتر مکزیک یک گام دیگر در زندگی به پیش بر داشت.
کارلوس اسلیم هلو تیزهوشی بیزینسی اش را در کار کردن به عنوان یک معامله‌گر سهام بار دیگر ثابت کرد و به تدریج کارگزاری بورس خودش را به راه انداخت. در سالهای نخست او روی سرمایه‌گذاری در املاک، ساخت و ساز و معادن تمرکز کرد. بقیه سهم امپراتوری بزرگ کارلوس را صنایع دیگری مثل تنباکو، صنایع غذایی و غیره زیر چتر شرکتی با عنوان Grupo Galas تشکیل می‌دادند که تمام کسب‌وکارهای کارلوس را به صورت متمرکز مدیریت می‌کرد. او همچنان سرمایه‌گذاری در جنبه‌های مختلف کسب‌وکار در دنیا را در دستور کار قرار می‌دهد.

خریدن کسب‌وکارها و توسعه آن‌ها به صنایع دیگر روش معمول کار کارلوس به حساب می‌آید. زمانی وی حتی با برند Telmex USA وارد بازار آمریکا شد و شراکتی را نیز در یک شرکت شناخته‌شده خدمات موبایل به نام Tracfone آغاز کرد. کارلوس آشکارا تفکری جهانی دارد ولی به منافع ملی فکر می‌کند.

Loading...