خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

صفحه نمایش یک میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود!

صفحه نمایش یک میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود!

این روز‌ها بازار فن‌آوری به سمتی می‌رود که هر روز در آن شاهد حضور و بروز فناوری‌های جدیدی هستیم که کمتر کسی می‌تواند تصور آن را بکند. یکی از این تحولات در حوزه صفحه نمایش‌هاست که از چندی پیش با حضور و رونمایی از صفحه نمایش‌های خمیده و منعطف مسیر خود را پیدا کرده است. اکنون شرکت LG دو نمونه از این صفحه نمایش‌ها را رونمایی کرده ‌که مانند کاغذ لوله می‌شود!

به گزارش «تابناک» ‌به نقل از «فوربس» به تازگی واحد صفحه نمایش‌های شرکت کره‌ای LG اقدام به رونمایی از دو صفحه نمایش جدید کرده‌ که از آخرین تحولات فن‌آوری در این حوزه برخوردار است. این دو صفحه نمایش شامل یک نمونه ۱۸ اینچ OLED با قابلیت انعطافی منحصربه‌فرد است که می‌تواند همانند یک ورق کاغذ لوله شود و دیگری صفحه نمایشی OLED و مجدداً ۱۸ اینچ است که کاملاً شفاف است.

شرکت LG بیان کرده ‌که صفحه نمایش منعطف تولیدشده، وضوح تصویری برابر با ۱۲۰۰ x ۸۱۰ و حجم پیکسلی برابر با یک میلیون مگاپیکسل دارد. این صفحه نمایش می‌تواند تا شعاع ۳ سانتی متر لوله و خمیده شود.

شرکت کره‌ای اذعان کرده است، به جای استفاده از پلاستیک در این صفحه نمایش برای ایجاد قابلیت انعطاف در آن، از فناوری جدیدی مبتنی بر Polyim-Film با تراکم مولکول بالا استفاده کرده است.

همچنین درباره صفحه نمایش شفاف این شرکت گفته شده ‌که این صفحه نمایش دارای شفافیتی ۳۰ درصدی است که نسبت به صفحه نمایش‌های شفاف موجود با ۱۰ درصد شفافیت یک تحول و پیشرفت اساسی است. LG گفته ‌که این صفحه نمایش با ‌فن‌آوری پیکسل‌های شفاف این شرکت تولید و طراحی شده است.

صفحه نمایش 1 میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر


آن گونه که گفته ‌شده، این شرکت در نظر دارد ‌از فناوری جدید برای تولید تلویزیون‌های شفاف و قابل‌انعطاف برای سال ۲۰۱۷ استفاده کند. «بایونگ کانگ» نایب‌رئیس شرکت LG اشاره کرده است که تا سال ۲۰۱۷ این شرکت به شکل موفقیت‌آمیزی قادر به تولید صفحه نمایش‌های ۶ اینچ Ultra HD شفاف و قابل‌انعطاف خواهد بود که شفافیتی بیش از ۴۰ درصد و قابلیت انعطافی برابر با ۱۰۰R خواهند داشت.

صفحه نمایش 1 میلیون مگاپیکسلی LG لوله می‌شود! + تصاویر

 

اما از آن سوی «جین لی»، مدیر بازاریابی این شرکت اشاره کرده ‌که کارهای بسیاری ‌لازم است تا بتوان این صفحه نمایش‌ها را به تولید تجاری رساند. وی گفته است: انتظار ما این است که زمان زیادی به طول بکشد تا این صفحه نمایش‌ها وارد بازار شوند، زیرا همه ملزومات تولید آن‌ها باید از پیش آماده باشد.

همه اینها در حالی است که پیش از این، LG اقدام به رونمایی از تلویزیون‌های خمیده در نمایشگاه CES در سال جاری کرده است. این شرکت همچنین با شرکت‌های سامسونگ و Nokia که هر دو در تولید صفحه نمایش‌های انعطاف‌پذیر فعالیت‌هایی دارند، همکاری می‌کند.

Loading...