خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

تغییر خودکار گذرواژه گوشی در شبانه‌روز! (اندروید)

تغییر خودکار گذرواژه گوشی در شبانه‌روز! (اندروید)
مسلما شما نیز با استفاده از Pattern یا PIN و گذرواژه گوشی هوشمند خود را محافظت و اطلاعات داخل آن را نگهداری می‌کنید؛ اما با ابزاری که ‌خودکار گذرواژه گوشی شما را در‌ شبانه روز ‌تغییر می‌دهد و تنها شما از الگوی این تغییرات با خبرید، صیانت و حفاظت از گوشی خود را تا چند برابر افزایش خواهید داد!

به گزارش «تابناک»، گویا این روز‌ها دیگر‌ اهمیت حفاظت و صیانت از گوشی هوشمند و اطلاعات داخل آن به ‌امری مسلم برای بسیاری از کاربران تبدیل شده است. استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی متفاوت و با مقاصد گوناگون در کنار رمزنگاری فایل‌ها و اطلاعات حساس، می‌تواند هر چه بیشتر شما را از دزدی اطلاعات در گوشی هوشمند محافظت کند.

اما مسلما سیستم امنیتی گوشی هوشمند شما از صفحه Lock Screen آن آغاز می‌شود؛ جایی که شما با یک گذرواژه، PIN یا Pattern صیانت از گوشی هوشمند را آغاز می‌کنید. به نظر می‌رسد ‌تنها استفاده از یک گذرواژه یا PIN برای حفاظت از اطلاعات شخصی کافی نباشد، در نتیجه شاید استفاده از الگویی خاص برای تغییر گذرواژه‌ها در طول زمان مشخص، مناسب‌تر و ایمن‌تر باشد.

ابزار Smart Phone Lock ابزاری است که گوشی هوشمند شما را با یک کد PIN چهار رقمی محافظت می‌کند، اما حدس زدن این کد را برای غریبه‌ها بسیار دشوار می‌کند، زیرا در ‌زمان به شکل خودکار مرتبا این کد را تغییر می‌دهد.

شاید در نگاه نخست این امر کمی مسخره و ناممکن به نظر برسد. اگر این نرم‌افزار ‌به شکل خودکار، اقدام به تغییر کد PIN می‌کند، چگونه خود شما می‌توانید این کد را بدانید و حدس بزنید؟

این ابزار دو نوع از کد‌های PIN را داراست که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید: کد‌های تاریخ و کد‌های زمان. این کد‌ها بر اساس تاریخ و زمان کنونی تغییر می‌کنند. اگر کد تاریخ را انتخاب کنید، گذرواژه گوشی شما هر روز تغییر خواهد کرد و اگر کد زمان را برگزینید، این گذرواژه هر دقیقه تغییر می‌کند!

اما پیش از آنکه به ادامه ماجرا بپردازیم، باید این نکته را یادآور شویم که این ابزار رایگان، در دل خود تبلیغاتی را نیز نمایش می‌دهد و نصب آن به این معناست که در صفحه Lock Screen خود و هنگام باز کردن قفل گوشی، یک تیزر تبلیغاتی را خواهید دید.

اما پس از نصب نرم‌افزار یک PIN چهار رقمی را به این App خواهید داد که برای ایجاد هر گونه تغییر در تنظیمات نرم افزار لازم است. نرم افزار همچنین از شما در‌خواست شماره تلفنی را می‌کند که در صورت فراموشی PIN آن را برای شما پیام خواهد کرد.

تغییر خودکار گذرواژه گوشی در طول شبانه روز! (اندروید)

این نرم‌افزار از دو متغیر برای ایجاد تغییرات در گذرواژه استفاده می‌کند. پس از آنکه نوع کد PIN مورد نظر خود را انتخاب کردید (تاریخ یا زمان) می‌توانید یک یا هر دو متغیر را برای ایجاد تغییر در آن استفاده کنید. متغیر اول Revers PIN است که مقدار اولیه PIN را برعکس یا معکوس می‌کند.

برای نمونه، اگر نوع PIN را زمان انتخاب کرده باشید و ‌زمان برابر با ۸:‌۱۵ باشد، کد چهار رقمی گوشی شما برابر با ۰۸۱۵ خواهد بود. اگر چنانچه متغیر Revers را فعال کرده باشید، در نتیجه گذرواژه گوشی هوشمند شما برابر با ۵۱۸۰ خواهد بود.

اما متغیر دوم متغیر Offset PIN است که از مقداری استفاده می‌کند که شما تعیین می‌کنید. این مقدار باید رقمی بین -۶۰ و +۶۰ باشد. این مقدار به زمان کنونی افزوده شده و نتیجه گذرواژه چهار رقمی گوشی هوشمند شما خواهد بود. نکته اینکه اگر هر دو متغیر را با هم فعال کنید، ‌باید نخست مقدار گذرواژه را با اعمال Offset تعیین کرده و سپس آن را معکوس کنید.

همین فرمول در خصوص کد PIN تاریخ نیز درست است، با این تفاوت که مقدار Offset سال تاریخ را کم یا زیاد می‌کند.

تغییر خودکار گذرواژه گوشی در طول شبانه روز! (اندروید)

با نصب این ابزار همان گونه که گفته شد، صفحه Lock Screen شما نیز تغییر می‌کند و این تغییر البته بسیار ساده و دوست داشتنی است. تنها مورد آزار دهنده در ‌آن، ‌همان تیزر تبلیغاتی است که هیچ کاری با آن نمی‌توان کرد! همچنین در تنظیمات نرم‌افزار می‌توانید اقدام به مخفی کردن آن از Home Screen گوشی خود کنید.

تغییر خودکار گذرواژه گوشی در طول شبانه روز! (اندروید)

در پایان اینکه این ابزار از روشی خلاقانه و بسیار جالب توجه برای افزایش ضریب امنیتی گوشی هوشمند شما استفاده می‌کند؛ الگویی برای PIN که تنها شما از تغییرات آن و منطق درونی آن آگاهید و این امر می توانید به نگهداری از اطلاعات شخصی شما تا اندازه بسیاری‌‌ کمک کند.

 
Loading...