خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

جلسات محرمانه آقای جابز _ قسمت دوم

جلسات محرمانه آقای جابز _ قسمت دوم

يک ابزار جادویی 

Top 100 یکی از مهم‌ترین ابزارهای جادویی استیو جابز است. او و برخی از مدیران ارشد اپل در پنل‏هایی برای حاضران رویکرد و مسیر پیش روی اپل را ترسیم می‏کنند. این جلسات همچنین بهترین فرصت برای آن است که جابز ایده‏ها و ماموریت‏های آینده شرکت را برای معتمدترین مدیران شرکتش بازگو کند. برای استیو جابز این جلسات مناسب‏ترین محل برای علنی کردن ایده‏هایش و دستور به اجرای آنها است. 
این جلسات برای حدود ۱۰ مدیر ارشد که روی صحنه می‏روند و می‏خواهند چیزی را عرضه کنند، سخت‏ و نفسگیر است. این را یکی از معاونان قدیمی اپل به بیزنس اینسایدر می‏گوید که خود جزو آن ده نفر بوده است. به گفته Mike Janes که تا سال ۲۰۰۳ با اپل کار می‏کرده برای ۹۰ نفر دیگر حاضر در جلسه این همایش جزو بهترین روزهای زندگیشان است. 
او می‏گوید: استیو جابز نخستین بار آی‌پاد را در این جلسات به ما نشان داد. در آن زمان به جز یک گروه بسیار کوچک هیچ‌کس چیزی درباره آن نمی‏دانست. 
اعضای Top 100 با موافقت جابز انتخاب می‏شدند و این لزوما به معنای انتخاب بر اساس درجه نبود. جابز هیچ‌گاه در مورد این جلسات محرمانه چیزی به رسانه‏ها نگفت، اما در یک مصاحبه سال‌ها قبل با مجله فورچون او به صد نفر برتر اپل اشاره کرد. جابز گفت: کار من این است که با ۱۰۰ نفر برتر اپل کار کنم. این به این معنی نیست که آنها همه معاون اپل هستند. برخی از آنها فقط یک شرکت کننده البته کلیدی (برای شرکت) هستند. پس وقتی به یک ایده خوب می‏رسیم کار من این است که این ایده را بین این ۱۰۰ نفر حرکت دهم.  گفته می‌شود اگر جابز می‌خواست یک شرکت جدید راه بیندازد این ۱۰۰ نفر کسانی هستند که او با آنها کار را شروع می‌کرد. 
البته اعضای این گروه دائمی نبودند. در واقع خیلی‌ها فقط یک‌سال عضو باقی می‌ماندند و سال بعد از گروه کنار گذاشته می‏شدند. در واقع جابز در هر زمان بهترین‏ها را برمی‏گزید و در این میان با کسی هم تعارف نداشت. برخی از کسانی که اپل را ترک کرده‏اند گفته‌اند آنها که به این جلسات دعوت نمی‏شدند در هنگام برگزاری این جلسات در مورد آن با هم صحبت نمی‏کردند؛ اما همه می‏دانستند چنین جلساتی وجود دارد. 
ایمیل محرمانه 
حالا ایمیل استیو جابز به فیل شیلر در مورد این جلسات عمومی شده است. این ایمیل محرمانه بخشی از اسنادی است که دادگاه رسیدگی به شکایت اپل و سامسونگ اجازه عمومی شدن آنها را داده است. متن ایمیل به خوبی نشان‌دهنده تفکر استراتژیک استیو جابز است. او همه جزئیات را زیر نظر داشت و تمام افراد و محصولات و ایده‌های آینده را با آدم‌هایی که باید این بحث‏ها را برای Top 100 بازگو کنند، انتخاب می‏کرد. شاید بهترین راه برای شناختن استیو جابز این شخصیت افسانه‏ای خواندن این ایمیل محرمانه باشد؛ ایمیلی که روحیه و شخصیت جابز را به ما می‌شناساند و در عین حال به ما نشان می‏دهد که بخش عمده ایده‏های او هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است.




خلاصه ایمیل استیو جابز 
تاریخ: ۲۴ اکتبر ۲۰۱۰ 
از: استیو جابز 
به: فیل شیلر 
موضوع: Top 100 A
اینها موضوعات من (برای جلسه) هستند. 
۱- استراتژی‏های سال ۲۰۱۱: (- ما که هستیم و به کجا می‏رویم؟، PC‌های آینده ۶۰ درصد از درآمد آینده ما را تشکیل خواهند داد، PC‌های آینده بیشتر به سمت موبایل پیش‏می‏روند (کوچک‌تر، لاغرتر و سبک‏تر)، حرکت به سمت سرویس‏های رایانش ابری، جنگ مقدس ما با گوگل و آنچه ما برای رقابت باید انجام دهیم.
۲- آی‌فون: حرکت به سمت LTE، ساخت آی‌فون ارزان‌قیمت، سخت‌افزار آی‌فون ۵ .
۳- iOS: جاهایی که از آندروید عقبیم و باید برسیم، ایرپلی (پخش فیلم و عکس از آی‌فون روی اپل تی وی). 
۴- Mobile Me (استراتژی رسیدن به گوگل در بخش رایانش ابری و ذخیره اطلاعات روی اینترنت)، سرویس‏های یکپارچه گوگل را بررسی کردن، پشتیبانی از Ios. 
۵ - مک: راه‏اندازی فروشگاه مک، فاینال کات پرو. 
۶ - اپل تی وی: استراتژی ما ساخت یک ابزار جانبی برای دستگاه‏های مبتنی بر iOS برای استفاده در خانه‏ها است.
Loading...