اگر هالیوود بخواهد یک کارآفرین را در یک فیلم نشان بدهد احتمالاً او- که حتماً یک مرد است- در اوایل دهه سوم زندگی‌اش بوده و بیست و اندی سال دارد، شاید مدرکی دانشگاهی هم داشته باشد، احتمالاً شلوار جین آبی و ژاکِت به تن داشته، اندکی ژولیده است و موهای نامرتب و ریش و سیبیل نتراشیده دارد.

این کلیشه ممکن است در دنیایی که گفته می‌شود توسط گیکها تسخیر شده است خریدار داشته باشد، ولی قصه مارک زاکربرگ مطمئناً تنها بخشی از واقعیت کارآفرینی است. بسیاری از کارآفرینان تا ۳۰ سالگی، ۴۰ سالگی و حتی ۵۰ سالگی و پس از سال‌ها کسب تجربه کاری حتی به راه انداختن کسب‌وکار خودشان فکر هم نکرده بودند.

بنا بر اینفوگرافیک زیر که از مؤسسه Funders and Founders برگرفته شده است، ری کراک، مؤسس مک دونالد، تا ۵۲ سالگی لیوان کاغذی و مخلوط کن میلک شیک می‌فروخته است. به همین ترتیب، مؤسس غول آرایشی بهداشتی، Mary Kay، یعنی مری کی‌اش تا ۴۵ سالگی کتاب و لوازم دکوراسیون خانه می‌فروخته است.

پس اگر حتی بیش از ۴۰ سال دارید نترسید. هنوز فرصت دارید که کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی کنید. و حتی از این مزیت برخوردارید که مدتی کار کرده و تجربیات گران‌بهایی را در زندگی و کسب‌وکار اندوخته اید که به کار شما خواهد آمد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد