خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

قصد دارید تحصیل را متوقف کرده و کسب و کار خودتان را راه بیندازید؟ این توصیه ها برای شماست… _قسمت اول

قصد دارید تحصیل را متوقف کرده و کسب و کار خودتان را راه بیندازید؟ این توصیه ها برای شماست… _قسمت اول

نگاهی به سرتیتر اخبار مربوط به بیزینس مثل خرید ۱۹ میلیارد دلاری WhatsApp توسط Facebook می‌اندازید و فکر می‌کنید که سال جدید سال استفاده از فرصت‌هاست. زیبایی و سرعت تکنولوژی به شما اجازه می‌دهد تقریباً به همه چیز در سرتاسر دنیا دسترسی داشته باشید و تقریباً هر چیزی را می‌توانید به صورت آنلاین فرا بگیرید. با وجود این همه دسترسی به اطلاعات بسیاری از افراد در اینکه هنوز دانشگاه سریع‌ترین راه رسیدن به موفقیت باشد تردید دارند. درستان را ادامه دهید یا خیر؟ برخی کارآفرینان پاسخ این سؤال را منفی می‌دانند.

به عنوان مثال جدیدترین لیست میلیاردرهای نشریه فوربز ۴۰۰ ثروتمند اول دنیا را معرفی کرده که از این ۴۰۰ نفر ۶۳ نفر ترک تحصیل کرده بودند.

یکی از موسسین Whatsapp یان کوم احتمالاً یکی از افراد در لیست سال ۲۰۱۵ خواهد بود و جالب اینجاست که او هم از جمله افراد انصرافی از دانشگاه بوده است. پروفایل متواضعانه لینکدین یان کوم می‌گوید که او برای یاهو کمی کار کرده است، در سال ۱۹۹۵ به سختی از دبیرستان فارغ التحصیل شده و از دانشگاه ایالتی سن خوزه انصراف داده است. چرا افراد راه انصراف از تحصیل را در پیش می‌گیرند؟ شاید میلیاردر انصرافی دیگری مثلشان پارکر این ترند را برای ما روشن‌تر سازد:

پارکر به فوربز می‌گوید: «وقتی این حجم وسیع ابزارهای مختلف دانش و یادگیری در دسترس تمام دنیا قرار دارد، اهمیت تحصیلات رسمی کمتر و کمتر می شود. باید انتظار داشته باشیم که ظهور انواع جدیدی از کارآفرینان را که بیشتر دانش خود را از علم جویی خودشان کسب کرده‌اند و نه تحصیلات آکادمیک شاهد باشیم.»

خیلی ساده است که به این تعداد بالای صفرهای اعداد نگاه کنیم و با خود بگوییم من می‌خواهم پارکر یا کوم بعدی باشم. ولی قبل از آنکه به این هدف برسید باید برخی از باید و نبایدهای لازم جهت خروج از تحصیل و شروع یک کسب و کار را در نظر بگیرید:

از خودتان درباره انگیزه‌تان سؤال کنید.

خب پس فکر می‌کنید دانشگاه یعنی پول و زمان را دور ریختن…چرا؟ آنچه که در داستان خروج ار تحصیل موفقیت آمیز این میلیاردرها واضح است این بوده که پشت تصمیم آن‌ها برای کارآفرین شدن کوهی از انگیزه و خواستن نهفته بوده است. زاکربرگ وقتی ترک تحصیل کرد داشت روی ایده اولیه‌اش در مورد فیسبوک کار می‌کرد. مایکل دل وقتی دانشگاه را کنار گذاشت کیت‌های کامپیوتر را با گرفتن سفارش از مشتریان برای آن‌ها می‌فرستاد. انگیزه برای ادامه کاری که پیش از آن شروع کرده بودند در تمامی این افراد وجود داشت و بیشتر آن‌ها شروع ایده‌شان از دانشگاه بوده است.

ادامه دارد..

Loading...