خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

سه عنصر بازاريابي خلاق در يك نمايشگاه تجاري كدامند؟

سه عنصر بازاريابي خلاق در يك نمايشگاه تجاري كدامند؟

ام بی ای نیوز: به نظر شما چه نوع فرصت بازاريابي هر دو موقعيت زير را به طور همزمان به وجود مي آورد؟
• توانايي آشنايي با ديدگاه ها و مشتريان متعدد در يك دوره زماني كوتاه
• ديدارهاي چهره به چهره با صاحب نظران، مشتريان و بازه گسترده اي از فعالان بازار

پاسخ يك نمايشگاه تجاري است. با توجه به يافته هاي مركز تحقيقات بازار صنعت برگزاري نمايشگاه از يك نظرسنجي، 99 درصد از ارائه دهندگان كالا در يك نمايشگاه بر اين موضوع با هم اتفاق نظر دارند. در زير سه عنصر بازاريابي خلاق در يك نمايشگاه تجاري به تفصيل بيان شده اند:

1. شوخي
با خنداندن مشتري او بيشتر از بقيه نزد شما خواهد ماند. استفاده از عنصر شوخي در يك بنر يا باجه فروش يك استراتژي موفق در چند دهه گذشته به شمار رفته است.

يك شركت نرم افزاري به نام Central Desktop زماني بسيار خلاقانه رفتار كرد كه توانست با استفاده از يك مرد بالغ نشسته در لباس يك فرشته كوچك بر روي ابر لذت بازاريابي در يك نمايشگاه تجاري را به مردم نشان دهد. اين فرشته در حالي كه چنگ مي زد، سيگاري بر لب داشت. اين پديده در نمايشگاه بسيار موفق بود و به گفته فوربس در آن جا سر و صدايي به پا كرد. همه براي تماشاي آن به اين غرفه مي رفتند. البته رويكرد شوخي، حيرت و وحشت نيز گاهي اوقات مي تواند نتيجه منفي دهد. بنابراين بايد مراقب بود.

زماني مدير عامل يك شركت ارائه دهنده نرم افزارهاي موبايل به نام SocialStay، "ست اپستين" تلاش كرد تا با استخدام يك گروه پاركور کار، شبيه به لاكپشت هاي نينجا موفقيت بازاريابي در شهر Austin تگزاس را بار ديگر تكرار كند. گروه در اجراي آموزه ها شكست خورد و در پايان با ظاهري مانند تروريست ها حضار را ترساند.
شوخي قطعأ يك دستورالعمل براي موفقيت در نمايشگاه تجاري به حساب مي آيد اما قبل از آن بايد از شناخت مخاطبان و نوع سرگرمي انتخابي خود مطمئن شويد. قبل از برگزاري نمايشگاه نمونه اي آزمايشي از برنامه خود را اجرا كنيد تا يقين يابيد كه شركت مي تواند از عهده انجام آن برآيد. يك ميزباني و پذيرايي موفق در غرفه آرامش را به مردم هديه داده و فرصت هاي فروش را بيشتر مي كند.

2. تعامل
اگر حضار احساس نياز به تعامل با يك نمايشگر را پيدا نكنند، به حركت خود ادامه داده و از پيش روي شما به آساني خواهند گذشت. ايجاد تعامل بزرگ ترين پتانسيل بازاريابي براي نمايشگاه هاي تجاري محسوب مي شود. با اجراي يك بازي، واكس رايگان يا تاسيس غرفه عكاسي به اين تعامل دست بزنيد. يك شركت ارائه دهنده تكنولوژي هاي نو به نام 3M با انجام يك كار، سطح جديدي از تعامل را آشكار كرد. آن ها سال گذشته در يك نمايشگاه تجاري نمايندگان و مشاوراني مجازي را در خدمت مردم قرار دادند. اين صورت هاي خيالي انساني، با كشف حركت يا فشار دادن دكمه در تماس چشمي، اطلاعات را براي مخاطب تكرار مي كردند. اين نمونه از توسعه تكنولوژي اهميت زنده نگه داشتن بنر شما را نشان مي دهد. براي حفظ رقابت هر سال يك نمايشگر تازه بسازيد.

اگر ساخت هولوگرام فراتر از بودجه شما است، عناصر ساده اي نظير فيلم هاي ويديويي يا بازي دارت نيز موثر هستند. هر نوع بازي با پتانسيل اعطاي جايزه يك فرصت بازاريابي ديگر را مي آفريند. وقتي بحث به بازاريابي محصولات يك برند مي رسد، حضار در نمايشگاه تجاري اغلب ناخواسته با دستي پر از كيسه هاي از خودكار و پيراهن هاي تبليغاتي از آن جا خارج مي شوند. به جاي استفاده از كالاهاي تبليغاتي متداول راهي عملي را به كار گيريد. يك كنفرانس در كاليفرنياي جنوبي به شناگران حوله و كرم ضد آفتاب هديه مي داد. بر عكس، برخي حضار در نيويورك سيتي، هدايايي بهتر يعني كوپن هاي تقسيم هزينه هاي حمل و نقل يا راهنماي سفر در شهر را دريافت كردند.

3. رسانه هاي اجتماعي
تعامل چهره به چهره فقط نيمي از نبرد در يك نمايشگاه تجاري را به خود اختصاص مي دهد. قبل، حين و پس از برگزاري يك رويداد در رسانه هاي اجتماعي فعال باشيد. پست گذاشتن در فيس بوك و توييتر قبل از برگزاري يك رويداد به مخاطبانتان مي گويد كه كي و كجا به سراغ پيشنهادهاي غرفه شما بيايند. اوج پيشنهادات مخفيانه و تاثيرگذار خود را درست قبل از برگزاري نمايشگاه مطرح كنيد. با ايجاد پست ها در وبلاگ يا يك نمودار اينفوگرافيك، برنامه خود را اعلام كنيد. به اين ترتيب شهرت و آوازه اي به دست خواهيد آورد.

يك كد QR مي تواند حضار را به سوي يك صفحه landing بهينه سازي شده يا sign-up راهنمايي كند. پخش مراسم به طور زنده يا نمايش ركوردها نيز به اين موفقيت كمك خواهد كرد. يك تاكتيك خلاق ديگر برخورداري از يك بورد رسانه اجتماعي زنده است كه در آن يك نفر مي تواند ضمن ارسال پيام در توييتر به سوال هاي حضار نيز پاسخ دهد.
اقدامات اجتماعي پس از برگزاري يك رويداد نتايج بيشتري را در پي خواهد داشت. دسترسي به گزارشگران و انجام مصاحبه يك منبع بازاريابي رايگان است. در قالب يك پست برندگان مسابقه را اعلام كنيد. حتما با مشترياني ارتباط برقرار كنيد كه مطمئن هستيد در آينده براي شما مفيد خواهند بود.

Loading...