خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

۵ مهارت که هر مسئول استخدامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد _ قسمت دوم

۵ مهارت که هر مسئول استخدامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد _ قسمت دوم

۳) تفکر خلاق

آموزش یا یادگیری این مهارت بسیار دشوار است، اما هنگام استخدام، تغییر مثبت و عظیمی نسبت به شما در دیدگاه مدیر ایجاد می‌کند. با تغییرات سریع دنیای تجارت نسبت به گذشته، نوآوران و کسانی که نگاهی فراتر از وضع موجود دارند، مورد توجه کارفرمایان قرار می‌گیرند. آن‌ها برای بهبود سیستم فعلی کسب‌وکار خود، خواهان کسانی با اندیشهٔ نامحدود و ذهنی خلاق هستند.

شاید نتوان یک راهنمای واقعی و کامل برای این که «چگونه خلاق شویم؟» ارائه داد، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که خلاقیت امری ذاتی نیست و مهارتی است که با تمرین و ممارست به دست می‌آید. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های عملی و کارگاه‌های خلاقیت سطح این مهارت را ارتقاء دهید البته نباید انتظار داشته باشید سریع به نتیجه برسید. مطالعه مقالات مرتبط با خلاقیت در بیزینس ترند هم می‌تواند به شما کمک کند.

۴) مهارت‌های ارتباطی

کارفرمایان از همان ابتدای کار به دنبال مهارت‌های ارتباطی قوی هستند. آن‌ها می‌خواهند از این موضوع مطمئن شوند که شما در ارتباطات مستقیمتان با همکاران و در برقراری ارتباط از طریق ایمیل، تماس‌های تلفنی، جلسات، معرفی کالا و کار روزمره با مشتریان، به طور موثری نماینده سازمان خواهید بود. مهم‌تر اینکه، آن‌ها می‌خواهند از توانایی شما برای تسهیم دیدگاهتان به صورتی مختصر و حرفه‌ای، آگاهی یابند. شما می‌توانید این توانایی خود را در ایمیلی که برای کارفرمایان ارسال می‌کنید و یا با شیوهٔ بیانتان در جلسات مصاحبه، به راحتی در معرض دید آن‌ها قرار دهید.

ارتقاء مهارت‌های ارتباطی به تمرین زیادی نیاز دارد و با گرفتن بازخورد امکان پیشرفت در آن‌ها فراهم می‌شود. یکی از سایت‌هایی که به طور خاص به این موضوع می‌پردازد سایت آموزش سخنرانی و فن بیان آقای بهرام‌پور است که مطالب مفید بسیاری را می‌توانید در آن پیدا کنید. یکی از دوره‌هایی هم که در این زمینه توصیه می‌کنیم در صورت امکان در آن شرکت کنید دوره مهارت‌های ارتباطی MEC خانه توانگری است که هر سال چندین بار برگزار می‌شود. بد نیست مقالات مرتبط با مهارت‌های ارتباطی در بیزینس‌ترند را هم مطالعه کنید.

۵) تواضع و فروتنی

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید، کارفرمایان به سرعت اظهار داشتند که این مهارت را به شدت مدنظر قرار می‌دهند. مطمئناً شرکت‌ها علاقه‌مندند که با اعتمادبه‌نفس و هیجان کارتان را آغاز کنید اما انعطاف‌پذیری و تمایل به یادگیری در بدو ورود به سازمان، برای آن‌ها ارزشمند است. درحالی‌که ممکن است شما چنین تصور کنید که نباید مانع تسهیم افکار و عقایدتان شوید؛ به راحتی اشتباه کرده و از اشتباهتان درس می‌گیرید. سؤال کنید، زمانی را برای دریافت اطلاعات از موقعیت و سازمان اختصاص داده و به انجام خودسرانهٔ کارها با این فرض که شما بیشتر از رئیستان می‌دانید، مبادرت نکنید.

بهترین راه فراگیری این مهارت چیست؟ به قول نایکی، فقط کافیست انجامش دهید. متین، فروتن و مشتاق باشید و با گرفتن بازخورد و اصلاح روند کارتان، نشان دهید که انعطاف‌پذیر هستید!

Loading...