خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

۵ مهارت که هر مسئول استخدامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد _ قسمت اول

۵ مهارت که هر مسئول استخدامی را تحت تاثیر قرار می‌دهد _ قسمت اول

شما چه در حال تحصیل در دانشگاه و در ابتدای مسیر شغلی‌تان باشید و یا شاغل بوده و علاقمند به تغییر زمینهٔ فعالیتتان باشید، احتمالاً این سؤال را از خود پرسیده‌اید که «می‌خواهم چه کاره شوم؟»

اما سؤال مهمی که باید در موردش فکر کنید شاید این باشد که «آیا من توانایی فعالیت در موقعیت‌های متنوع را دارم؟»

بدون توجه به علایقی که دارید، مهارت‌هایی وجود دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید در هر صنعتی به خوبی ایفای نقش کنید. به علاوه، اگر در مجموعه‌ای از مهارت‌های چندگانه چیره‌دست شوید، در صورتی که زمینهٔ شغلی‌تان در طول زمان تغییر یابد، باز هم می‌توانید برای بسیاری از کارها گزینه‌ای مطلوب باشید.

پس از بررسی کارکنان غول‌های صنعت همچون آمازون، گوگل و فیسبوک و شرکت‌های متوسط مانند Castlight, Room77 و Prezi، در رابطه با اینکه در استخدام‌های جدید به دنبال چه می‌گردند، به پاسخ‌های غیرقابل‌پیش‌بینی می‌رسیم (برای مثال، هوشمندی در درجهٔ پایین لیست قرار گرفت)؛ اما مهارت‌های عمدهٔ مد نظر آن‌ها مواردی است که بدون توجه به اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، قابل یادگیری است.

با کسب این ۵ مهارت خود را برای موفقیت در شغلتان آماده کنید:

۱) تجزیه و تحلیل کمی

داده‌ها (Data) پایهٔ اصلی بسیاری از سازمان‌ها هستند. چه در حال ایجاد یک نرم‌افزار باشید یا در تلاش برای جذب مشتریان جدید، توانایی شما در سازمان‌دهی، تجزیه و تحلیل، تفسیر، و ارائهٔ این داده‌ها بسیار مهم است. خصوصاً کارفرمایان اظهار داشتند برای قابلیت بررسی داده‌های سازمان‌یافته و ایجاد برنامه کاری بر اساس آن، ارزش خاصی قائل هستند؛ بنابراین اگر شما قادر به بررسی اطلاعات و کشف اسرار  پشت پرده آن‌ها هستید در رقابت پیشرو خواهید بود. (نکته: هنگام مصاحبه پروژه‌ای که در آن با داده‌ها کارکرده‌اید، به همراه داشته و تأثیر آن بر قدم‌های بعدی‌تان را توضیح دهید.)

۲) Excel

مهم‌ترین ابزار در مجموعهٔ در دسترس شما برای تجزیه و تحلیل داده‌ها چیست؟ Excel. درحالی‌که شما در طول زمان نحوهٔ استفاده از آن را خواهید آموخت اما بسیاری از مشاغل زمان کافی برای آموزش دادن به شما را ندارند؛ در صورتی که قادر به کاربرد ماهرانه آن باشید، به عنوان یک تازه‌وارد برای کارفرمای خود از نظر زمان صرفه‌جویی کرده و جلب توجه خواهید کرد.

یک راه یادگیری استفاده از این نرم‌افزار و دیگر ابزارهای مجموعه آفیس مراجعه به آموزشگا‌ه‌های موجود در سطح شهرتان است. البته اگر تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید می‌توانید از ویدئوهای آموزشی رایگان مایکروسافت نیز استفاده کنید یا می‌توانید به سایت درسنامه هم مراجعه کنید و از دوره رایگان آموزش اکسل آن بهره ببرید.

ادامه دارد..

Loading...