خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

چگونه از پيام کوتاه برای بازاريابی پيامکی استفاده کنيد؟_ قسمت دوم

چگونه از پيام کوتاه برای بازاريابی پيامکی استفاده کنيد؟_ قسمت دوم

برگزاری رویدادها.

اگر در حال برنامه‌ریزی یک رویداد مهم هستید زمان برای شما بسیار مهم بوده و اطمینان یافتن از حضور افراد در اولویت قرار دارد. مسیر رسیدن به محل یا لینک نقشه محل رویداد را قبل از شروع آن برای آن‌ها ارسال کنید. اگر برنامه‌ها در لحظه آخر تغییر کرد می‌توانید با تنها یک کلیک بدون نگرانی از اینکه آن‌ها به موقع از آن مطلع نمی‌شوند آن‌ها را باخبر کنید. مثلاً:« سلام آقای نظری. مرکز همایشهای برج میلاد کاملا آماده حضور شماست. روی لینک زیر کلیک کنید تا مسیر مناسب را پیدا کنید. ساعت ۷:۳۰ شما را ملاقات خواهیم کرد. با تشکر، تیم برگزاری.»

البته علیرغم جذابیت پیام کوتاه، بازاریابان باید مطمئن باشند که مشتریانشان می‌خواهند پیام کوتاه دریافت کنند. اگر شما پیامی را بفرستید که مشتری نمی‌خواهد دریافت کند، بیشتر از آنکه به کسب‌وکار خود سود برسانید آن را متضرر کرده‌اید. در حقیقت طبیعت شخصی تلفن‌های همراه حکم شمشیر دو لبه را برای بازاریابان دارد. رسیدن به دست هدف را برای شما گارانتی می‌کند ولی یک پیام نامربوط و ناخواسته می‌تواند در حکم تهاجم به فضای شخصی افراد تلقی شود.

برای از بین بردن این خطر بازاریابان باید از مشتریان بخواهند و آنان را ترغیب کنند که خود عضو لیست ارسال پیام آن‌ها شوند، احتمالاً با استفاده از مشوق‌هایی مثل تخفیفات و پیشنهادهای ویژه. تشکیل لیستی جهت عضویت مشتریان برای ارسال پیام امری ضروری است. هر چند که بسیاری از بازاریابان در حال حاضر این کار را انجام نمی‌دهند.

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهید روی یک شخص کار بازاریابی را انجام دهید و نه یک شماره تلفن! مهم‌ترین موضوع اعتمادسازی است. فرآیند ثبت‌نام باید شفاف باشد و کاربر باید بداند که چرا این کار را انجام می‌دهد و دادن این اجازه به کسب‌وکار شما به چه معنی است. درگیر کردن مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی ترجیحات افراد موجود در دیتابیس خود را درک کرده و به آن احترام گذاشتید، روابط رو در روی شما شکوفا خواهد شد.

به همین ترتیب، بازاریابان باید مطمئن باشند که همیشه راهی را برای خروج مشتریان از لیست به خواست خودشان قرار دهند. ممکن است اینکه کسی تصمیم بگیرد دیگر جزء کسانی که پیشنهادهای شما را دریافت می‌کنند نباشد باعث جریحه‌دار شدن غرور شما شود ولی اگر این امکان را به مشتریان ندهید اعتبار شما بیشتر زیر سؤال می‌رود. روی آن‌هایی که لغو ثبت‌نام می‌کنند متمرکز نشوید، انرژی خود را روی فراهم آوردن پیشنهادهایی بگذارید که آن‌هایی که می‌خواهند در مورد شما بشنوند نتوانند در مقابل آن مقاومت کنند.

 نکات دیگر در مورد بازاریابی پیامکی اینکه:

  • دیتابیس خود را هر از چندگاهی به روز کنید.

این فرآیندی است که به نظر واضح می‌رسد ولی معمولاً مغفول می‌ماند. دیتابیس یک شرکت باید همیشه به روز و مرتبط باشد و برای اهداف و نیازهای ارتباطی و تجاری مختلف دسته‌بندی شده باشد.

  • کمپین خود را تست کنید.

مطمئن شوید که کمپین پیام کوتاه شما به درستی تنظیم شده است. بهترین زمان جهت ارسال پیام را شناسایی کرده و بهترین مکانیزم پاسخگویی را مشخص کنید. وقتی پیامتان آماده شد، آن را برای همه ارسال نکنید. بلکه سعی کنید پیام را برای نمونه کوچکی  بفرستید تا مطمئن شوید که نتایج همانی است که باید باشد.

  • دوستانه برخورد کنید. SMS پیامی شخصی است.

پیام کوتاه امری دوستانه است و فقط در صورتی موثر است که در مسیر صحیح خود قرار گیرد.  روی پیغام خود کار کرده و با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید تا SMS هم به شما کمک کند تا پیغام خود را به دست همگان برسانید.

Loading...