خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

ايده‌ های بقيه را کپی نکنيد! آن‌ها را بدزديد! _قسمت اول

ايده‌ های بقيه را کپی نکنيد! آن‌ها را بدزديد! _قسمت اول

با خلاقیت مشکل دارید؟ برایتان سخت است که به ایده‌ هایی برسید که جهانیان تا کنون به فکرشان هم خطور نکرده؟ تنها یک راه دارید: ایده‌ های بقیه را «بدزدید» و طوری آن‌ها را کنار هم قرار دهید که فقط خودتان قادر به انجام آن با شید. این اعتقاد وجود دارد که در دنیا هیچ‌چیز کاملاً نو نیست، بلکه تلفیقی دوباره از ایده‌های قدیمی یا موجود است. چیزی که جدید است شیوه تلفیق و کنار هم قرارگیری آن ایده‌‌هاست و این نکته‌ایست که چیزها را جدید و خاص می‌کند.

استیو جابز موس، رابط کاربری گرافیکی، سیستم پخش موزیک دیجیتال، تلفن یا موبایل را اختراع نکرد. او فقط شیوه کنار هم قرار گرفتن آن‌ها را از نو طراحی کرد و فضایی که آن‌ها در فرهنگ عمومی اشغال کرده بودند را تغییر داد.

البته پر واضح است که ما در مورد سرقتی که شما را به زندان بیندازد یا اعتبار شما را زیر سؤال ببرد صحبت نمی‌کنیم. بلکه منظور به زبان ساده، دیدن چیزها و گفتن این جمله است که: «من آن را دوست دارم و میخواهم از آن استفاده کنم. ولی با این تفاوت که میخواهم آن‌ها را اینطوری کنار هم بگذارم و بدین شکل این کار را انجام خواهم داد نه آن شکل.»

کلیپی قدیمی از استیو جابز در حال صحبت در مورد این ایده وجود دارد. او در این کلیپ در مورد این‌که باید خود را در معرض بهترین کارهایی که نوع بشر در تمام طول حیاتش انجام داده است قرار داده و آن‌ها را به شکل کارهایی که خودتان به شیوه خودتان انجام می‌دهید در آورید صحبت می‌کند.

ادامه دارد..

Loading...