خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

10ویژگی مديران موفق

10ویژگی مديران موفق

رهبر و مدیری بزرگ و موفق شدن چندان کار آسانی نیست، البته آنقدرها هم که نامش نشان می دهد، سخت نیست. برای کامیابی در مدیریت باید خود را آماده گذر از فرازها و فرودهایی کنید که انتظارتان را می کشد.



به گزارش بانکی دات آی آر، مدیران موفق نه موجودات فراز

1. انتخاب دقیق اعضای تیم

مدیران موفق علاوه بر هوشیاری مثال زدنی در روابط اجتماعی و کار فروش، توانایی و مهارت در زمینه به کارگیری و گزینش کسانی را دارند که برای کار مورد نظر مناسبند. به نوعی می توان گفت، مدیر موفق کسی است که تشخیص دهد، کارمندی که قرار است استخدام کند، برای این کار ساخته شده یا نه!

2. روابط عمومی قوی

روابط عمومی قوی در یک کلام یعنی بدانید با چه کسی چگونه صحبت کنید. مهارت برقراری ارتباط با دیگران براساس سن و جنسیت و شرایطی که شخص دارد، مهارتی است که برخورداری از آن مدیران را یک گام دیگر به موفقیت نزدیک تر می کند.

3. پرهیز از دادن وعده های سرخرمن

هرکسی که دنبال کار باشد، مسلما در پس پرده جستجو برای کار، هدفی را دنبال می کند. یک مدیر زمانی می تواند به محبوبیت نزد زیردستانش اطمینان داشته باشد که به وعده های داده شده به کارمندانش جامه عمل پوشاند. محبوبیت هم از جمله رازهایی است که به ماندگاری و توفیق مدیر کمک شایانی می کند.


4. داشتن اعتبار

مدیران موفق معمولا هیچ تلاشی در جهت تظاهر و بروز رفتارهای مصنوعی نمی کنند. اما در عوض کوشش می کنند تا عقاید و خصوصیات اخلاقی مخصوص به خود را به کارمندانشان القا کنند. نشان دادن خود واقعی و تلاش در جهت انتقال این ویژگی ها به زیردستان، موجب اعتبار گرفتن مدیر و در نتیجه موفقیت او خواهد شد.

5. پذیرش نداشته ها

مدیران موفق اصولا انسان های خوشبینی هستند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به اهداف خود فروگذار نمی کنند، اما این ویژگی ها نمی توانند چندان منحصربه فرد تلقی شوند.

آنچه مدیران موفق را از دیگران متمایز می کند این است که توانایی پذیرش ضعف ها و نداشته های خود را دارند

6. تقویت روحیه تیمی

واژه هایی مثل تیم یا گروه به مجموعه ای از افراد اطلاق می شود که ویژگی های مشترکی با هم داشته باشند. اما نکته اینجاست که بسیای از تیم ها معمولا روحیه تیمی ندارند و با وجود کار کردن و فعالیت در "یک" مجموعه اهداف مشترکی را دنبال نمی کنند.

هنر مدیر موفق تقویت روحیه تیمی و ایجاد همبستگی بین اعضای تیم است.


7. ایجاد خودباوری در کارمندان

مدیر موفق باید قدرت تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در کارمندان خود، به ویژه در شرایط سخت را داشته باشد. این اعتماد به نفس تنها زمانی در وجود کارمندان نهادیه می شود که مدیرشان شخصا به آنها اطمینان داشته باشد و به آنها اعتماد کند.

8. احترام به زیردستان

برخی مدیران تصور می کنند کسر شانشان است که به کارمندی که زیر دستشان کار می کند، احترام بگذارند و تنها راه برخود با آنها عصبانیت و تحکم است. اما از آنجایی که عصبانیت و نه تحکم هیچیک از جمله ویژگی های مدیران موفق نیستند، چنین مدیرانی نباید به موفقیت خود چندان امیدوار باشند.

مدیر موفق آن کسی است که به جای تحقیر کارمند خود، برای او ارزش و اعتبار قائل شود.


9. اجازه مشارکت دادن به کارمندان

مدیر خودرای و تکرو، جایی در دل کارمند خود ندارد و به خاطر همین ویژگی ها هم موفقیت های زیادی را به چشم نمی بیند. مدیر موفق در تصمیم گیری همه جوانب و ابعاد را در نظر می گیرد و حتی در مواردی نه تنها از مشورت و مشارکت دیگر اعضای سازمان خود اجتناب نمی کند، بلکه از آن استقبال هم می کند.


10. داشتن آرامش و آرامبخش بودن

از جمله ظریف ترین و مهمترین تفاوت های مدیر موفق و مدیر معمولی همین آرامبخش بودن است. مدیر معمولی، عبوس و جدی تنها باعث ترس کارمندان و در نتیجه پایین آمدن بازده کاری آنها می شود. در حالیکه مدیر موفق هم خود آرامش دارد و هم باعث آرامش دیگران می شود.

 

Loading...