خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

بهترين شخصيت خود را بيابيد

بهترين شخصيت خود را بيابيد

مردم واقعا شاد و موفق سعی می کنند تا حد امکان بهترین و باهوش ترین نسخه از شخصیت واقعی خود باشند؛ البته نه در ظاهر که به طور درونی. این کار نمایش برند یا اعتبار یا خودنمایی نیست، بلکه کاملا درونی و واقعی است و آنها با همه وجود بهترینِ خود را ارائه می دهند.

اینکه انسان بهترین خودِ واقعی باشد به ظاهر بسیار ساده است اما انجام آن واقعا کار سختی است. یک عمر طول می کشد تا انسان آن را درک و اجرا کند.

در زندگی انجام همه کارهای ارزشمند بسیار دشوار است. برای رسیدن به این هدف باید دست از تنبلی برداشت و با پشتکار در مسیر صحیح قدم برداشت.

زندگی بهتر از این نیست که شما بهترین چهرهِ واقعیِ خود را پیدا و با آن شخصیت زندگی کنید؛ شخصیت باهوش و بسیار موفق. همان طور که استیو جابز در کنفرانس جهانی سان فرانسیسکو در سال 2008 میلادی گفت: «زمان بسیار محدود است، بنابراین وقت خود را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه نظرات دیگران باعث شود تا صدای درونی خود را نشنوید.»

انسان باید همیشه به چیزی– دل، سرنوشت، زندگی، قضا و قدر - اعتقاد داشته باشد. بهترین روش برای رسیدن به این هدف این است که کارهایی خود را با عشق و علاقه انجام دهید. اگر هنوز به این مرحله نرسیده اید، دست از تلاش برندارید و ادامه دهید.

البته رسیدن به چنین هدفی به هیچ وجه آسان نیست و چالش های بزرگی سر راه شما قرار دارند اما می توانید با کمی حوصله و صبر، آنها را طی و به هدف خود برسید.

برای اینکه بهترین نسخه از شخصیت خود را ارائه دهید باید دو عنصر اساسی و کلیدی «تمرکز» و «نظم» داشته باشید. دو موردی که داشتن آنها در این روزها بسیار سخت است. این روزها حواس پرتی و رسیدن به خوشحالی های موقت و کوتاه مدت بسیار آسان و البته اعتیاد آور است.

پیدا کردن انگیزه لازم به منظور قرار گرفتن در مسیر خودیابی و پیدا کردن بهترین «خود» سه مزیت دارد که در ادامه آنها را نام برده ایم.

باعث خوشحالی شما می شود: شناخت خود باعث می شود تا با احساس راحتی بیشتری در پوست خود زندگی کنید. این کار باعث کاهش استرس و نگرانی های شما می شود. با شناختن خود و انتخاب بهترین «خود» می توانید بهترین همسر، پدر / مادر یا بهترین دوست باشید. این شناخت، انسان بهتری از شما می سازد.

بعلاوه، بدون شناخت خود واقعی نمی توانید به دستاوردهای بزرگی در زندگی خود دست پیدا کنید. بدون شناختن خود در واقع نمی توانید هدف یا علاقه مندی خاصی هم برای خود تعریف کنید و در نتیجه به جایگاهی که می خواهید نیز نمی رسید. هیچ هدفی بدون هوشمندی و شناخت میسر نمی شود.

هرگز سعی نکنید طوری زندگی کنید که واقعا نیستید. بهتر است به جای خودنمایی یا زیستن در قالبی که خود واقعی شما را پنهان می کند، سعی کنید خود واقعیتان باشید. باور کنید این کار باعث می شود تا بهترین و موفق ترین زندگی را داشته باشید زیرا با علاقه مندی کارهای خود را انجام می دهید و با انرژی بیشتری در مسیر درست قدم بر می دارید.

با انحراف از مسیر اصلی، بهای بسیار سنگینی پرداخت می کنید: تنها افرادی که واقعا نگران شما هستند، فرد مورد علاقه، دوستان و خانواده تان هستند. بقیه آدم ها به قدری درگیر زندگی خود و مشکلاتشان هستند که برای شما و فکر کردن به شما وقتی ندارند. در واقع باید گفت شما برای دیگران اهمیت ویژه ای ندارید. بنابراین پرداختن به کارهای غیرمنطقی و غیر اصولی برای خود و دیگران هیچ ارزشی ندارد. از همه مهم تر، این مساله باعث می شود تا فرصت های پیش رو را از دست بدهید و نتوانید موقعیت های زندگی خود را تشخیص دهید و از آنها استفاده کنید.

یک نظریه در تجارت هست که به آن «ارزش فرصت ها» می گویند. به این معنا که با انتخاب یک موقعیت، فرصت های دیگر زندگی خود را از دست می دهید. بیشتر مردم بدون توجه به این ایده، بسیاری از موقعیت های خود را از دست می دهند و زمانی متوجه این مساله می شوند که دیگر بسیار دیر شده است.

خودشناسی هیجان انگیز ترین سفر زندگی انسان ها است: همه ما برده اتفاق های زندگی خود هستیم. بسیاری از ما دوست داریم در مورد سفرهای خودشناسی افراد موفق مطالعه کنیم یا فیلم هایی در مورد آنها ببینیم. مسافرت همیشه سرشار از یافته ها و لذت های ماندگار است. خودشناسی نیز همچون سفر است و فرصت آن برای همه انسان ها موجود است. تا زمانی که وارد این مسیر نشوید، متوجه نخواهید شد چه دستاوردهایی خواهید داشت. در سفر خودشناسی می توانید کارهای برجسته ای انجام دهید و مسایل جدیدی کشف کنید. این سفر مملو از دستاوردهای عالی است.

Loading...