خوش آمدید مهمان! | ورود - ثبت نام

عادت هایی که زندگی تان را تغییر می دهند

عادت هایی که زندگی تان را تغییر می دهند
شاید باورش کمی سخت باشد اما بسیاری از کار‌هایی که از دوران کودکی تا بزرگسالی به انجام آنها عادت کرده‌‌ایم، عامل اصلی رسیدن به موفقیت یا برعکس، مانعی برای کسب موفقیت ما بوده است. برای همین هم متخصصان می‌گویند اگر می‌خواهید طعم موفقیت را بچشید، عادات مثبت را جایگزین عادت‌های منفی خود کنید و تاثیرش را در زندگی‌تان ببینید؛ اما اینجا ممکن است سوالی هم پیش بیاید که کدام‌یک از عادت‌های ما باعث موفقیت و کدام‌یک از آنها مانع موفقیت است؟ 

بی‌شک، پاسخ دادن به این سوال کار چندان راحتی هم نیست، اما آن‌طور که متخصصان می‌گویند تغییرات بسیار زیادی برای عوض کردن عادت‌هایمان وجود دارد که در نهایت می‌تواند باعث رخ دادن اتفاقات مثبتی در زندگی ما شود، از ترک کردن سیگار گرفته تا کنترل هزینه‌ها و مدیریت مخارج خانواده که همگی تغییراتی ساده ولی مهم به حساب می‌آید. اما مسلما عادت‌ها و تغییرات مهم‌تری هم در این میان وجود دارد که به تجربه ثابت شده بیشترین تاثیر را در تغییر دادن زندگی فرد می‌گذارد.
 
_ یکی از مهم‌ترین این عادات که باید به بخشی از زندگی تبدیل شود، تفکر مثبت و خوشبینی است
اهمیت این کار تا آنجاست که می‌گویند تا این قدم را برندارید، نمی‌توانید در ادامه راه موفق شوید. پس از همین امروز سعی کنید مثبت‌تر بیندیشید و اتفاقات اطراف را با نگاهی مثبت ارزیابی کنید. البته مسلم است که تفکر مثبت به‌تنهایی نمی‌تواند عاملی باشد برای رسیدن به موفقیت، بلکه می‌تواند انگیزه لازم برای ایجاد تغییرات را به شما ببخشد. پس هر وقت به فکر تغییری در زندگی‌تان می‌افتید، اول از همه نگاهتان را تغییر دهید و ببینید ادامه کار چقدر ساده‌تر و در عین حال شیرین‌تر می‌شود. در ضمن، خوب است به‌طور دقیق‌تر به افکار و حرف‌های منفی‌ای که از صبح تا شب در ذهن‌تان می‌چرخد و جلوی کارتان را می‌گیرد، توجه کنید. یادتان باشد تا آنها را نبینید و نشناسید، براحتی هم نمی‌توانید از دست‌شان رها شوید. برای همین هم حتی اگر لازم است، این فکرها را روی کاغذ بیاورید یا آنها را جایی برای خودتان یادداشت کنید تا بهتر بتوانید عملکردشان را تشخیص دهید.
 
_ دومین کاری که برای تغییر زندگی‌تان باید انجام دهید، ورزش کردن است
تعجب نکنید، ورزش هم می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد. می‌پرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟ به کمک ورزش احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می‌کنید و در نتیجه اعتماد به نفس‌تان هم بیشتر می‌شود. بنابراین طبیعی است بیش از پیش هم به موفقیت برسید. علاوه بر این، ورزش کمک می‌کند عادت تفکر مثبت و خوشبینی بیشتر در وجود شما تقویت شود و استرس و تنش‌های روزمره را نیز کاهش می‌دهد. در کنار همه اینها، ورزش در بهبود خلاقیت و قدرت تفکر افراد هم موثر است و به همین دلیل می‌تواند فوق‌العاده باشد.
 

_ سومین نکته‌ای که برای تغییر زندگی باید در نظر داشته باشید، تمرکز و توجه به یک کار مشخص است
زمانی که دائم از این شاخه به آن شاخه می‌پرید و روی یک کار خاص تمرکز نمی‌کنید، نمی‌توانید به نتیجه دلخواهتان هم برسید و در نتیجه طبیعی است که موفق نباشید. پس در هر زمان، فقط یک کار را انجام دهید تا هم استرس‌تان کمتر شود و هم کارایی‌تان افزایش یابد. علاوه بر فعالیت‌ها، حتی خوب است در هر زمان فقط به یک هدف مشخص نیز فکر کنید. شاید این کار سخت و حتی غیرممکن به نظر برسد اما راهی فوق‌العاده برای رسیدن به همان هدف مشخص است. پس به جای این‌که تمرکز و انرژی‌تان را صرف چند هدف متفاوت کنید، همه را به یک موضوع اختصاص دهید و نتیجه کار را ببینید. البته نگران اهداف دیگرتان هم نباشید، چون بتدریج به همه آنها خواهید رسید. فقط کافی است برنامه‌ها و هدف‌هایتان را اولویت‌بندی کنید و هریک از آنها را به زمانی معین اختصاص دهید.

Loading...